Alla dessa ord

Ord...

Dom kan knocka en totalt!
Slå en i magen så att man för en stund tappar fotfästet och nästan inte kan andas!
Kan få en att känna sig som den mest speciella, underbara, finaste människan på jorden och magin kan vara fantastisk!

Nu tänker jag på dom orden och dialogerna som förs mellan människor som har en speciell relation eller kemi mellan sig!
Och genom tex dikter, musiktexter och att man finner nått som binder en samman!

Men så skrapar man lite på ytan hos den verbala människan som genom sina vackra fina ord blivit en underbar människa då den människan byggt upp sin egen personlighet och värld med hjälp av alla dessa ord...

Bakom fasaden som börjar spricka finns så otroligt mycket lögner, svek och orden börjar förlora sin betydelse...
Helt plötsligt blir dom smutsiga, bleka och absolut totalt tomma =(
Dom ord som var hela din värld, som bar dig på sina axlar löses upp och fallet då man slår i backen blir hårt!
Man känner sig lurad!!
Man känner sig sviken!!
Personen börjar ändra form och man inser att den personen man lärde känna finns inte längre!
Utan kvar finns bara några nedskrivna ord som nu istället gör så ont.
Samma ord som tidigare fick en att leva!

Otroligt hur saker och ting förändras snabbt...
Tom saker man inte ens kan ta på!

Ja jag har en dålig dag!
Jag är ledsen, det känns tungt och idag har jag inte alls lust att vara med!
Ber bara till gud att i morgon blir en bättre dag!

Puss på er!



Kommentarer
Postat av: anne

Så fantastiskt välskrivet. Jag tror jag aldrig läst något liknande.



Jag hoppas nu bara att inget tråkigt har hänt?

2010-03-23 @ 20:13:21
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: tess

Tack... bodde du här skulle ja se till att du fick detta som jag fått....de tar ut en varje månad faktiskt.



Visste inte att du va tillbaka....får sätta mig att läsa...



Måste SOVA.... //Tess

2010-03-24 @ 22:11:28
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Gud va bra skrivet... de e så sant... otroligt sant.... vet precis va du menar...



//tess

2010-03-26 @ 07:51:23
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Vaniljis

Förstår så väl vad du menar..så välskrivet. Önskar jag kunde göra nått för att du ska må bättre. Hoppas inget allvarligt hänt.

Många styrkekramar till dig!!

2010-03-27 @ 20:25:16
URL: http://vaniljis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback