Håller tummarna för särskolan!!

Jaha, ska man orka sig på att skriva ett inlägg då...
Mina alla möten och åtagande har tagit slut på mig totalt!!
Jag har inte orkat skriva och jag har inte orkat umgås.
Jag har inte orkat banta  men jag har orkat äta massor av godis =(

Förrförra veckan gick ju som sagt var åt till möten,möten och möten!!
Förra veckan jobbade jag förmiddag måndag och tisdag och heldag onsdag!!
Onsdag gick jag från jobbet ca 1 timme för då hade vi besök hos sonens läkare som kommer upp ca 2 ggr per år.
Dessvärre fick vi inte med oss sonen.
När mamma försökte få honom att göra sig i ordning fick han så ont i magen och allt var bara fel.
När gubben skulle hämta honom från henne så grät han hysteriskt och vägrade följa med!
Så det var bara att gå själva!

Han var inte det minsta överraskad att sonen hade slutat gå till skolan.
Han sa att släpa honom till skolan varje dag mot hans vilja är som att tala om för honom att han inte kan!
För det är så det känns för honom!
Så han tyckte att det var bra att försöka byta till särskola och ge honom en chans att känna att han KAN!
Och att tvinga ett gråtande barn till skolan är rent övergrepp tyckte han med!

Sen diskuterade vi den äldre sonens medicinering åter igen!
Och han lyssnade vad arbetsterapeuten hade att säga och att det är svårt att arbeta med rutin och struktur med ett barn som går på högvarv hela tiden och har utbrott flera ggr per dag!
Så han satte in medicinering vilket innebär knark för oss, stimulerande för barn med ADHD!
Den medicinen öppnar hela hans hjärna och hjälper honom att använda alla sina sinnen samtidigt och kunna sortera intrycken!
Men för att kunna börja medicinera så har han idag fått vara och göra ett EKG, tagit blodtryck och kollat vikten.

Torsdag så skulle jag ha varit ledig egentligen men tog 5 timmar på kvällen åt min arbetskamrat.
Innan dess var vi på studiebesök på särskolan.

Det verkade kanonbra!
Varje grupp betår av 4-6 barn och i varje grupp finns det två lärare.
Eller en lärare och en assistent!
Dom är med barnen hela tiden!
Tom när dom ska till gymnastik,slöjd hemkunskap osv.
Så det är kanonbra ju!
Och allt är så tillrätta lagt!
Alla barn har allt individuellt anpassat!
Arbetsmaterial,scheman,arbetstakt,pauser osv.
Och allting är så otroligt välstrukturerat.
Dom har en egen talpedagog som hjälper de barnen som har de behoven.
Alla barnen som går på "specialpedagogiska verksamheten" (dom har tagit bort det negativa namnet särskola) får skolskjuts som hämtar upp barnen varje dag.

Så denna vecka var det nu läkarbesök idag.
I morgon två tandläkar besök och ett på onsdag!
Och jag måste ärligt säga att jag vill inge mer!
är så trött så jag orkar inte ens åka och hälsa på mammsen längre =(

Nu ska jag börja vandra runt inne hos er och kolla hur ni har det!
Kramar i massor till er alla!


Kommentarer
Postat av: tess

Ja visst e de synd.. de e ju verkligen en bit att å¨ka.... de e grymt trist.



Vi skulle ha mycket att prata om tror ja....



TACK!!!!!! //Tess

2009-03-23 @ 19:53:46
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Du.... ja e så glad att trots allt jobb att ni börjar få lite mera hjälp å att du ser detta med skolan på ett nytt sätt när du varit där. Ja vet mer än väl va jobbigt å negativt detta namn är... ja e skitglad att ni även ska få medicin... se de inte som knark... de e inte knark de e medicin som så mycket annat.



Fan som sagt att vi inte bor nära så vi kunde hjälpa varann på ett mera konkret sätt....



MASSOR med styrkekramar till dig... //Tess

2009-03-23 @ 19:57:37
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Tanten

Det låter som om du skulle behöva en hel säck med extra ork.

2009-03-23 @ 20:09:44
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vet en vuxen som fått denna knarkmedicin och denna person säger att det är som att få livet tillbaka.



Hoppas nu att det reder ut sig med allt, mycket verkar ju rent lovande just nu, men inte är det konstigt om luften gått ur dig.



Klok han verkar, psykologen.



Massor med kramar!

2009-03-23 @ 20:56:41
Postat av: anne

Det var jag...nyss.... Om inte kommentraren försvann...

2009-03-23 @ 20:57:27
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Oj vännen - så mycket! Hoppas att medicineringen kommer att underlätta för både pojken och hela familjen! Blev glad att läsa att du fick ett så positivt intryck av skolan!

Tänker på dig - kramar i massor!



2009-03-23 @ 21:05:08
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Oj vännen - så mycket! Hoppas att medicineringen kommer att underlätta för både pojken och hela familjen! Blev glad att läsa att du fick ett så positivt intryck av skolan!

Tänker på dig - kramar i massor!



2009-03-23 @ 21:07:14
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: Barnens hjältar

Har bara gott att säga om CS, i min familj är vi tre som klarar av vardagen med hjälp utav den .-)

2009-03-23 @ 21:12:09
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Leonora - The Magic Memories

sv; d samma :)

allt väl?

2009-03-23 @ 21:35:46
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Carro

Villken mysig blogg du har! =) Verkligen jättefin!

2009-03-23 @ 21:57:13
URL: http://carolinekempe.blogg.se/
Postat av: Crawfoord

Sv: Japp :) Ha det bra!

2009-03-23 @ 22:51:46
URL: http://www.metrobloggen.se/osc
Postat av: lisette

Hejsan :)

ta en titt på min outlet, har lagt upp massa nytt som jag säljer nu :):)

Kram

2009-03-24 @ 10:01:41
URL: http://lisettee.blogg.se/
Postat av: tess

hej gumman å TACK för att du finns. Jag e iinte bra just nu men skriver från sjukhussängen. För just nu e ja lite piggare.



Men ja skickar trots mitt eget elände en massa kramar till dig å läser ikapp när ja orkar. Nu uppdaterar ja boggen å svarar på kommentarer först å främst,,,,



Ja e helt slut men vill inget skriva innan ja vet allt å hur allvarligt detta blir. Ska strax försöka sova. Psyket är inte bra alls just nu. De tar hårt på en.



Ha de gott //Tess





2009-04-06 @ 21:18:20
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback