Och så var veckan över!

Och där var helgen redan slut =(
Tiden går alltid så snabbt!
Ledigveckan jag såg framemot så mycket försvann fortare än kvickt där!
Inte så konstigt kanske med tanke på alla möten vi haft denna vecka.
Men trist ändå.
Och nästa vecka som jag trodde skulle bli lättare kan jag ju glömma!
Onsdag måste jag gå från jobbet för grabben ska till Barn-hab läkaren.
Torsdag ska vi till Särskolan på studiebesök.
Och fredag är det skolmöte igen!
På torsdag kväll ska jag kanske även jobba några timmar åt min arbetskamrat!

Nu kommer denna krångliga veckan igen!
Eftersom sonen inte går till skolan längre så blir det problem när vi båda jobbar förmiddag.
För det blir ganska långa dagar för honom att vara ensam hemma!
Och det är inte alltid så lätt att kunna ta vård av barn heller!
Fortsätter detta och vi inte får honom att fungera på särskolan heller så måste vi begära en omprövning av vårdbidraget och någon av oss kan vara hemma med honom dom dagarna!

Usch jag är bara så trött!
Trött på att hela tiden behöva planera och fundera för att det ska funka!
Trött på att behöva oroa mig!
Trött på alla dessa möten!
Jag vill bara få krypa undan och vara en stund!
Men det är bara hänga kvar ett tag till!

Jag önskar er alla en underbar vecka!
Massor av kramar till er!






Kommentarer
Postat av: Tanten

Det låter som om du skulle behöva en semester från oron och vardagsslitet. Det låter tungt! Jag håller tummarna för att det ska lösa sig på något sätt.

2009-03-16 @ 06:28:46
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Visst är det jobbigt när det rullar på i 180, och man bara väntar på när det blir lugnare (något som aldrig tycks komma....)



Kram o ha en fin vecka!

2009-03-16 @ 09:27:16
Postat av: Ia

Hoppas att allt ordnar sig på bästa sätt denna vecka..glöm inte att hitta nån liten micropaus för eget bruk ;)

2009-03-16 @ 11:18:20
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag förstår att du vill bara vara ifred en stund. Hoppas nu att det löser sig med skolgången, när kan ni få besked/något klart? Allt tar hur lång tid som helst eller?



Kram på dig!

2009-03-16 @ 21:04:30
Postat av: tess

Idag förstod inte min psykolog detta... att man oroar sig att de e tungt när de inte fungerar... att man faktiskt blir förbannat trött... att man har massa möten å samtal som ska ringas... hon fattar inte å undrar om ingen annan kan ta barnen... ööööööö?? Kan inte någon annan ha August... han fungerar liksom bäst hemma... kan inte nån annan ringa några samtal ex pappan vet inte hur många gånger ja ska behöva förklara att de inte fungerar....Till slut efter mycket om å men när hpn fattade att jag itne kan få ersättning osv för å vara hemma å ja inte orkar jobba heltid för att de e såååå tungt på jobbet så ansåg hon att ja skulle gå raka vägen till min läkare... Så på fredag ska ja dit.... å ja ska fråga om ja kan få bli en del sjukskriven... de e nog bra. Å i helgen ska barnen till sin faster å farbror som ville ha dom. GLAD att ja får lite hjälp.



Daniel ska på simtävling i Eskilstuna med Alex å då blir ja lite ska ja inte ta å följa med... de vore ju kul men ja borde nog vara just hemma å bara vila....



Hoppas du kan få hjälp med vårdbidraget så du kan vara hemma ett tag till allt löser sig... även om allt ser lite olösligt just nu.. urk....



//Tess

2009-03-17 @ 19:20:57
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Fast DÅ oroar ja mig om F kassan beviljar mig lite sjukskrivning... fan de e någon hela tiden å hjärtat hoppar snart ur kroppen på mig. //Tess

2009-03-17 @ 19:22:50
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Fast DÅ oroar ja mig om F kassan beviljar mig lite sjukskrivning... fan de e någon hela tiden å hjärtat hoppar snart ur kroppen på mig. //Tess

2009-03-17 @ 19:22:59
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Håller tummarna för att det studiebesöket på särskolan faller väl ut. Men ni borde ju oavsett hur det utfaller ha utökat vårdnadsbidrag! Kan Barn hab läkaren skriva mer utförligt information om sonen och hur det påverkar ert förvärvsarbete i ett intyg till FK? Har ju en känsla av att även om det blir särskolan, så måste väl ändå någon av er finnas som "backup" under en längre inskolningsperiod.



Tänker på dig! Kramar

2009-03-18 @ 07:50:00
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: Leonora - The Crazy one

Godmorgon :)

allt väl?

2009-03-18 @ 07:54:55
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: tess

Ja vi får hoppas... för en tid i alla fall.



Å inte ska man behöva lämna bort våra barn grejjen är ju att de är bäst å lugnast om de är hemma och det är som vanligt.



Och till sist så insåg hon ju att även JAG måste få chansen till att andas......



Samtidigt har ja ju människor som hjälper mig... hon frågade ju om inte min mamma kan ställa upp men visst kan hon de men vi bor inte i samma stad, hon har inget körkort och vidare så måste ju även hon få vara ifred. Hon är över 70 år och har ingen skyldighet att ta mina barn jämt. Det är inte meningen att andra ska ta mina barn de är mitt ansvar....



Nåja... vi får vänja oss med människor som inte begriper...



Tess

2009-03-18 @ 09:07:40
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback