Så trött

Jag är ledsen att jag inte orkat skriva så mycket på bloggen men det känns riktigt tungt just nu!
Grabben har inte varit i skolan på hela förra veckan så nu vet jag vad jag har framför mig!
Nu ska det börja fixas med "hemundervisning" i någon form tills vi hittar någon annan lösning!
Och det är inget bra alternativ!
För det första så vet vi att den del dom kan erbjuda oss är inte mycket och sonen behöver mycket tid för att han ska hinna förstå alla olika moment i varje ämne!
För det andra så känns det inte bra att börja ha hem skolan också om vi inte kan finna en annan lösning!
För det är viktigt att få behålla hemmet som en lugn plats eftersom det är nog turbulent omkring oss ändå!
Väckte sonen och har kämpat ordentligt för att få honom att gå idag men det är bara STOPP!!!

Hela förra veckan var bara katastrof!!
Först då att grabben var hemma hela veckan men sen det att hunden vart sjuk!
Hela Tisdagen gick till veterinär och telesamtal och fixa fram papper,fixa barnvakt osv.
Onsdag satte vi oss i bilen för en sammanlagt 80 mil tur ner till Öjebyn med hunden..
Spänd som en fiolsträng när man inte vet vad som väntar.
Grät som en galning när dom tog med sig hunden då jag inte visste om jag fick se honom igen.
Snopen när dom ringde och talade om att han levde ;)
Då åkte vi hem och beslutade att hämta hem honom på fredag.
Torsdag fyllde grabben år.
Jag hade inte hunnit fixa något honom stackarn så jag fick åka och köpa fika,ett kort till de pengar han önskar och lite god skräpmat ;)
Fredag ner och upp 80 mil igen.
Lördag kalas för sonen och sen iväg på fest på kvällen!

Men den festen var verkligen välbehövlig!
Vi behövde koppla av och vi hade jättejul =)
Eller iaf jag!
Gubben vet jag inte hur roligt han hade eftersom han inte vågar dricka något!
Han äter sådan medicin som inte passar så bra ihop med alkohol och kvällen slutar oftast med att han kräks ;)

Fick tag på skolan nu och även rektorn.
Vi diskuterade hur vi ska lägga upp skolfrågan just nu!
För sin undervisning behöver han!
Vi diskuterade många olika förslag.
Att han har undervisning på skolan på eftermiddag, men den varianten tror jag inte funkar!
Varför gå till skolan på eftermiddagen om man inte vill det på förmiddagen?

Sen pratade vi om att man kanske måste anpassa dagarna lite!
Göra dom lite kortare för att kraven inte skka vara så höga!
Det vi fått påtalat från BUP i alla år är just att dessa barn inte är stresståliga och att det krävs så enormt mycket energi för att dom ska ta sig igenom en hel dag!
Så kanske man kan motivera honom att komma iväg till skolan om han bara behöver vara där fram till lunch??
Och så måste vi börja fundera på att göra ett studiebesök på särskolan iaf och kolla miljö och barngrupp!
Just nu har vi inte så mycket att förlora då han ändå inte går till skolan!

Det var min story för idag och nu ska jag vila en liten stund innan jag ger mig iväg för att jobba i eftermiddag!
Ha en bra dag på er!
Ska sätta mig ner och svara på era kommentarer så snart jag orkar!

Puss o kram


Kommentarer
Postat av: Mia

Känner med er.... och förstår att det varit turbulent för dig sista tiden. Var rädd om dig!

2009-02-16 @ 09:07:21
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Tanten

Huvva så jobbigt det låter. Jag tycker inte att du ska känna bloggen som en plikt eller måste. Nog förstår vi, i alla fall jag att ibland hinner man inte och ibland orkar man inte. Blogga och svara på kommentarer när du har lust med det och det ger energi i stället för att ta.

2009-02-16 @ 09:19:43
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: tess

VEEEEET,, å ja e oxå trött de e tungt just nu... så ja vet exakt hur du har de de behövs ingenting för att de ska rasa å ja bara grina igår... men idag försöker vi se det lite mera positivt å kämpar på...



Jag finns ja med OM du vill å behöver. En vän har ja alltid ork med.



Tess

2009-02-16 @ 09:39:01
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Daniel

Styrkekram!

2009-02-16 @ 20:38:05
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Ia

Bloggen skriver man i när man känenr att man behöver...Du har väl bloggen för Din skull och inte för vår ;)



Ja, ja...inte nog med allt Du har omkring...Du ska jobba också?!



Glöm inte bort Dig själv i allt <3

2009-02-17 @ 11:02:08
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Åsa.S

Det låter som en väldigt tuff vecka... hoppas denna blir bättre.



Fick mig en liten tankeställare... här gnäller vi över 9 mil till djursjukhuset, och då har vi vår lokale veterinär 1 km bort, dessutom.



Kram på dej!

2009-02-17 @ 14:46:58
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: tess

TACK å va fint du fått här då... me like...



Ja e så ledsen för din skull... ja pratade med vår kurator igår å grina jag med. Alla ser ju samma att han har någon form av autism å nu ska han ha en annan skolform. Men till vår stora lycka finns de alternativ här. Horisonten heter de å det är för just autistiska barn där man jobbar i mindre grupper och med fler pedagoger samt i en lugnare miljö.. de låter bra för där vi bodde innan hade man bara särksolan där man blandade ihop alla barn med olika problematik... de blir allt annat än bra.



Ja tänker på dig å ja finns här om du så bara vill prata av dig.. du får gärna ringa om du vill bara maila. Ja kan inget göra åt din situation men ja förstår å jag kan lyssna... Var själv till psykologen igår å hon har så svårt att förstå att detta knäcker en totalt... att de e en sorg... att de inte bara fungerar....



Massor med kramar....

2009-02-18 @ 15:18:20
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Ja exakt så e de... men vanligt folk de fattar inte... de säger oxå att ja men de löser sig men de inser inte vilket jobb man får lägga för att de ska just de... å givetvis e man orolig... att man känner skuld.. att man funderar å tänker.. jag kan itne bara stänga av... fast att man kanske borde. Vi har ju fått enorm hjälp å ja e så tacksam för de för ja vet hur andra får kämpa men ändå allt ska vara normalt å även om min psykolog säger vem beestämmer vad som e normalt så e de ju inte vad ja tycker eller anser utan vad andra dömmer e normalt somgör livet så tungt.



Ja vi får stötta varann å vi får vila de stunder vi kan å får möjlighet å vi ska vara stolta för de vi gör för vi gör vad vi kan varje dag mer kan vi inte göra... //Tess

2009-02-18 @ 17:22:34
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: jayne

hm.... det är svårt...

Men...vad säger sonen??? HUR tänker han om detta???

Alla är olika.. men jag har fått motivera mina med olika saker de vill ha. Äldste sonen funderar på ett wii spel (han får betala en del...vi den andre OM....), yngste vill ha en egen server på ett spel (fråga mig inte vet knappt vad det är)...samma sak...OM...

MEN det är svårt jag vet...usch.

Att få dem att hitta rätt...är tyvärr inte alls lätt.

Inte alltid de själva vet vad de vill eller förstår att de borde... osv...

Jag hoppas sååå att ni hittar en lösning på detta...STOOOR kram

2009-02-18 @ 19:52:49
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: anne

Du har haft det tungt...Ja, kanske är inte ett studiebesök till särskolan så dumt, kanske är det bra där rentav! Vem vet?



Jag hoppas ni tar er igenom detta. Kanske kan du tänka dig en resa söderut (till Stockholmstrakten...)framåt våren när saker och ting lugnar ner sig? Vi borde träffas alla "vi" som är kompisar på bloggen!



Kram på dig.

2009-02-18 @ 20:47:18
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Åh, jag skickar massa bra energi din väg!!

2009-02-18 @ 20:58:37
URL: http://tesstamente.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback