Denna dag gick ju den med! =)

Ännu en måndag har passerat!
Idag var första gången jag var på mitt nya jobb!
Gick bredvid med en rar kille som heter Christoffer!
Jag höll nog på att tjata hål i huvudet på honom men jag vill veta allt och gillar inte pinsam tystnad ;)
Men han var social så det funkade bra =)
Jobbet funkade oxå relativt bra så det kommer nog säkert att ordna sig!
Ganska mycket dötid förvisso men man kanske vänjer sig!
Det hade varit läge att plugga eller nått samtidigt men det är ju så himla trist vetja!! =)

Håll i hatten nu!!
Grabben gick till skolan i morse trots att det var måndag och han hade varit ledig fredag,lördag och söndag!!
Han var ju hemma på fredag för att jag ringde akut till tandläkaren då!
Däremot ringde han mig på jobbet redan vid halv ett och var ledsen och hade gått hem från skolan!
En kille hade råkat slå honom över armbågen med en hockeyklubba och när det gjorde ont och han blev ledsen så gick han hem för han vet inte hur han ska hantera sådana situationer!
Men jag hoppas det går lika bra i morgon!

Ringde tandläkaren när dom öppnade klockan 13 idag!
Fick en tid redan 15.20!
Jag var tvungen att gå ifrån och lämna det informationsmötet vi hade på jobbet men det hjälps ju inte.
Det var en bit av min tand jag råkat tugga sönder då dom har spruckit!
Hon röntgade den andra tanden jag haft ont i men den hade klarat sig.
Jag har även där pressat tänder så hårt så att den ömmade och hon slipade ner tuggytan lite på både den tanden och tanden på underkäken för att avlasta den lite så den slutar ömma!
Nu finns det inga andra alternativ än att skaffa bettskena!
jag kommer pressa sönder varenda tand jag har annars! =(

Barn är för goa ibland!!!
Jag hade lyckats få ihop så mycket mos från middagen så att det räckte till sonens matback till i morgon!
Skönt tyckte jag som är less på att laga extra mat jämt!! =)
Sen kom äldre sonen och hade någon indiandans eller något här i köket....
Hällde ut en halv flaska matolja över arbetsbänken, golvet och naturligtvis i matbacken!!!
I bland blir jag bara så TRÖTT!!!!!

Men nu är oljan upptorkad,ny mos kokad och ungen SÅLD!!!! ;)
Så nu är det kanske lugnt till i morgon bitti! =)

Idag fick jag min personliga kalender som jag beställde från personligalmanacka och den var såååå söt =)
Kul med lite nytt trots att det bara var en kalender!
Men man har inte så höga krav!!  =)

Nu ska jag börja varva ner och krypa till sängs!
Har förmiddag i morgon med!

Ha en bra dag i morgon!
Massor av kramar till er!


Kommentarer
Postat av: Ia

Men...jag som just hittat en almanacka som var nästan som jag tänkt mig....här hade jag ju verkligen kunnat få precis!!!!!



Var hittar Ni alla braiga saker :O

2009-02-02 @ 22:14:27
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: tess

Ja har oxå bettskena.. fick ju så ont i tänder nacke å skallen å de e lite bättre nu fast ja fick ont i min käke istället eftersom den hamna rätt om man säger så,,, de ena gav de andra men de e ju itne bra å bita sönder tändera man behöver dom ju...



Hoppas grabben kom iväg till skolan även idag... är det din son med autism? Eller vad hade han för diagnos.. suger i mig allt just nu.... går han i vanlig klass?? Väntar på att BUP ska ringa upp mig så allt tar fart...



Va e de för nytt jobb???



Ja jobbar ikväll... är så trött efter massagen så ja e helt lealös... pust.



Tess

2009-02-03 @ 16:04:21
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Vaniljis

Har oxå varit iväg flera ggr under hösten m mina tänder. Ska rotfylla en på fredag. Den har varit provisorisk i 3 mån nu. Inte kunnat tugga på den sidan... Hela munnen rasar isär just nu känns det som. Du ligger och spänner käkarna alltså? Vad beror sånt på då?

Hoppas det blir bättre med bettskena!!

Kramar om.

2009-02-03 @ 19:43:10
URL: http://vaniljis.blogg.se/
Postat av: Vaniljis

Har oxå varit iväg flera ggr under hösten m mina tänder. Ska rotfylla en på fredag. Den har varit provisorisk i 3 mån nu. Inte kunnat tugga på den sidan... Hela munnen rasar isär just nu känns det som. Du ligger och spänner käkarna alltså? Vad beror sånt på då?

Hoppas det blir bättre med bettskena!!

Kramar om.

2009-02-03 @ 19:45:45
URL: http://vaniljis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback