Mina barn och andras ungar!!

Hmm
Denna rara lilla hotande tjej fortsatte sin bana med att ge sig på dottern som inte
var så svår att få tag på heller...
Och om man läser mellan raderna så ligger det ju dolda hot hela vägen och hon är
noga med att markera att hon vet både namn och adress till henne.

Jag som tvekat en stund idag på om jag ska föra detta vidare eller inte behövde inte
längre betänketid!
Jag ringde polisen igen som dom bad mig göra igår om jag får fram namn och adress eller
annan information om henne.
Tyvärr kunde dom inte i nuläget lägga till sådan information då ärendet gått vidare, men hon sa att den
som tagit hand om ärendet har beslutat att inleda en förundersökning.
Och då skulle jag ta upp det då dom kontaktar mig!
För nu får det helt enkelt vara bra!

Sitter över telefon och berättar detta åt min mamma då jag naturligtvis är ganska upprörd och
ledsen över detta som hänt!
Då hör jag att det "tutar" i luren och någon annan vill fram...
Så jag kopplar över och på andra sidan hör jag en arg och upprörd pappa!

Jag vet att min 11 åring inte är guds bästa barn och han kan hamna i gräl ofta med
andra barn då han inte riktigt har förståelsen eller empatin som ibland krävs då barn
ska kunna umgås på en jämn nivå.
MEN jag vet också hur den andra grabben kan vara och han är också bra på att retas
och vara elak och jag har hört honom härja här ute mer än en gång.

Min kille och en annan kompis hade varit trevliga nog att tala om för pojken att han är tjock
och om dom hade använt ful också och det är INTE okej!
Och det vara BARA min grabb det var fel på och NU FÅR DET VARA BRA nästan skrek han.
Ja sa jag, jag ska prata med Linus när han kommer hem men jag sa att han måste nog också kolla
med sin grabb vad som händer och se till vad han gör.
Då tog han upp en tidigare händelse när dom hade gjort något så hemskt som att besöka
en porrsida!!!

Var tvungen att fråga honom om inte han varit liten grabb förr!
Det är faktiskt sånt dom gör!
Jag förespråkar inte för mina barn att dom ska kolla in sådana sidor men tänker inte
heller hänga dom om dom gör det!
Det är en ganska naturlig del i ett barns utveckling och speciellt hos pojkar!
Och jag kan ju tänka mig att det mest är spänning som gör att dom kollar...
Har svårt att tänka mig att dom med stora ögon beundrar en tjej som tar en stor manslem
i sin mun tex??
Utan dom tycker nog mest det är ganska äckligt och fnittrar i samförstånd skulle jag tro!

Pappan talade om att hans son mått så dåligt över det och inte kunnat sova.
Och idag säger han att sonen går hos psykolog och mår inte bra!
Och nu satt han hemma hos mormor och grät när pappan ringde till mig för han
vågade inte komma hem då han vet att han också gjort fel...

Men varför sitter man hos mormor och gråter och vågar inte gå hem för att man gjort fel
om det är andras barn som jäklats?

Dessutom försökte han tvinga mig att neka min son att vara med hans son för han hade nekat sin...
Nej sa jag, jag NEKAR inte mitt barn att vara med någon.
Det kan också bli fel!
För mitt barn kan tolka det som att man är inte med honom för att han är elak eller liknande.
Och är dom flera stycken och en inte får vara med honom så hamnar det barnet utanför!
Vad lär det mina barn?
Att man lämnar någon utanför för att föräldrarna bestämt det!
Jag sätter inte sådana värderingar i mina barn!
Jag sa åt pappan att jag vill inte lära mina barn att det är något "fel" på hans barn!
Då vart han tyst och visste inte vad han skulle säga...

Blir så trött...
Först detta med hotet och sen dyker en förälder på en och läxar upp en för ens
hemska barn!

Ibland måste man se saker för vad det är!
Barn är bara barn även om dom kan vara hemska mot varandra.
Men då måste man tala med barnen inte ge dom förbud att umgås med andra barn!

Nu ska jag koppla av framför TV:n och försöka lugna nerverna!

Ha det fint, vänner!
Kram!


Kommentarer
Postat av: anne

Du har väl att grunna på och oroa dig över just nu verkar det som.



Det är bra att anmälan mot den hotande tjejen går vidare. Men den här pappan som ringer, vad är han för en stolle?!? Barn är barn, men precis som vuxna har de konflikter med varandra och de behöver lära sig att lösa dem. Vad händer annars när de kommer ut på arbetsplatser som vuxna? "Jag vill inte jobba med henne eller honom, för det har min pappa lärt mig att jag inte behöver"



Och en 11-åring som behöver psykologhjälp efter att ha tittat på porr? Det är inte så att det fanns andra problem bakom ett sådant behov? Inget man kan säga heller, men det låter något uppförstorat.



Stå på dig du.

2008-09-05 @ 07:46:22
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Peter PC Carlsson

Tja lätt är det inte. Vi kan ha åsikter (vilket du som läsare har) men vi tar just nu inte hänsyn tíll dessa,´



Det är detta som är tungt.

2008-09-05 @ 09:50:25
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Bra att tjejens agerande gått till förundersökning. Drar det ut på tiden utan att du blir kontaktad, så "ligg på", så att du får lämna dina kompletterande upplysningar så snart som möjligt!



Ja, vad säger man om pappans agerande ... blir faktiskt lite mållös...!



Sammantaget, stå på dig och fortsätt att överföra dina mycket sunda värderingar till dina barn!!

Kram

2008-09-05 @ 12:09:15
Postat av: tess

Ja dom har ja läst... ja har läst mycket... men man e så glad för ibland har man inget å läsa å då kan alltid nån annan komma upp med nått förslag för de finns ju så mycket böcker... ska gå å städa av lite nu... //Tess

2008-09-05 @ 13:59:20
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Peter PC Carlsson

Pappan verkar reagera lite hårt. Att killen skulle må dåligt av att kollat in porrsidor har jag svårt att tro. Åtminstonne berode det inte på sidornas innehåll. Det skulle ju kunna vara så att det är pappans reaktioner som får honom att må dåligt och vara hos mormor....



Första mormor jag har som har förståelse för porr ;-)

2008-09-05 @ 14:24:25
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: anne

Även om man vet att ens egna barn inte är guds bästa, så blir man ju en tiger när de hotas eller utsätts på något vis.



Kanske denna pappan tar ut sin egen ångest genom att spy galla över er. Han mår vä inte bra , när hans son inte bra. Vad är hönan, vad är ägget? och ska ni då behöv dras in i det hela?

2008-09-05 @ 16:44:30
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Egentligen beskriver de här händelserna som ni från två olika håll blivit utsatta i er familj både "orsak och verkan"...Dvs: En pappa som han, riskerar just att fostra ett barn som i framtiden beter sig som den 16-åriga tjejen...



Kramar i massor till dig, du helt fantastiska o kloka mamma!! Önskar dig en riktigt bra helg!

2008-09-05 @ 18:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback