Skönt med andras syn på saker!

Tack för era bra och sunda kommentarer när man skriver av sig i
ilska och frustrationer!

Ibland suckar man man bara och tänker att är det jag som inte ser saker
som det är, kanske?
Är det mig, min uppfostran och mina barn det är fel på??

Men så får man lite reflektioner tillbaka från er som läser min blogg och
då kan man pusta ut och tänka att kanske jag inte tänkte så fel i alla fall!
Så...THANX!

Det är verkligen inte lätt att vara förälder ibland!
Och sådana gånger som i går när man tillslut bara fräser ifrån åt den
ilskna pappan så funderar man efteråt om det verkligen var nödvändigt?
Men JO det var det!
Jag ska inte alltid bara behöva tacka och ta emot då jag vet att mina barn inte är annat
än just barn och baske mig inte sämre, värre ELLER bättre barn än andras.

Däremot låter jag ju inte mina barn slippa undan för det utan det är många
kvällar man får ha långa föreläsningar vid köksbordet i stället för att sitta och
fika tillsammans i lugn och ro!
Jag hoppas bara att allt det jag matar in i deras medvetande kommer att komma
till användning senare i livet!
Och att dom någonstans lär sig hur man beter sig mot varandra!

Ha en bra helg!
Kram på er!


Kommentarer
Postat av: jayne

Oj... ja du... jag tror det fastnar...faktiskt. Man är inte mer än människa..som gör så gott man bara kan!!!

Min son har anpassad studiegång. har tagit bort slöjd, gympa och språk. Han har förstärkt svenska,läxläsning och hjälp med sina kompenserade hjälpmedel istället. Annars läser han som sina klasskamrater. Han är skärpt... oerhört så... jag menar att skolan måste helt enkelt ändra om här... ta hänsyn och visa respekt..ge honom det stöd han har rätt till.

kram

2008-09-05 @ 17:56:16
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: tess

Ja de e bra avkoppling tycker ja de där med böcker... de tycker i alla fall ja //Tess

2008-09-05 @ 18:15:39
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Soffie

hoppas din helg blir bra!!!

2008-09-05 @ 18:28:06
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Erik Keding

Jag kan helt klart förstå att det inte alltid är så lätt att vara förälder. Jag vet hur surt jag gjort livet för mina föräldrar många gånger, önskar att jag kunde göra vissa saker ogjorda. Jag beundrar ärligt talat dom flesta föräldrar! En eloge till dig för att du är en bra förälder!

2008-09-05 @ 19:05:05
URL: http://theartist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback