Så fruktansvärt trött!

Varför blev man född i uppförsbacke? =( Jag är så fruktansvärt trött! Jag känner att jag står helt ensam i denna familjen med barn och det arbete som behövs göras här hemma... Har maken inte träningar tre dagar i veckan i flera timmar så har han migrän och ligger en hel dag! Jag har bönat och bett att han ska gå till läkaren då det faktiskt finns medicin att få! Men han verkar föredra att få ligga hela dagen istället för att vara med sin familj! Det finns ingen huvudvärk på denna jorden som gett mig tillåtelse att ligga en hel dag! Det spelar ingen roll om det varit huvudet, feber eller magsjuka! Man har kämpat för att komma på benen för att kunna vara lite till hjälp och för att få vara med sina barn en stund! Men viljan finns inte hos honom! Det känns som att han har gett upp både livet och sin familj! Så jag ger oxå upp! Han tiger ihjäl problemen och lägger sig på soffan och tjurar som ett barn varje gång det är en diskussion på gång! Jag orkar bara inte med detta längre! Om han inte vill vara med sin familj så får han åka någonstans han hellre vill vara! Han säger att jag hakat upp mig på hans träningar! Men enda gångerna han är pigg och inte har ont i huvudet är de gånger han får åka hemifrån! Resten av tiden vill han stänga in sig i sig själv! Hur kan man inte haka upp sig på det då? Om han inte har energi så att det räcker till både nöjen och familj så tycker jag att man prioriterar det som är viktigast! Men det är vad jag tycker! Nu är jag bara så trött,så trött på allt det bråk som genomsyrat vårat liv de sista veckorna! Jag vill oxå kunna stiga upp en morgon och få känna mig riktigt lycklig!! Men...kanske i nästa liv!! Ha det bra,kära vänner! Kram


Kommentarer
Postat av: anne

Åh du... Jag vet inget om din man, inte heller er inbördes relation, men det låter som att ni behöver hjälp för att reda ut detta.



Jag hade en vän (inte mera) som hade samma beteende med sina migräner, hon var stolt över hur många år hon lyckats "lura systemet" och fått a-kassa/sjukpenning. När det började ställas riktiga krav på henne, efter 9 år ungefär, så började hon jobba, medicinera mot huvudvärken och jag undrar om den inte försvann rentav efter ett tag..

2008-10-01 @ 20:58:34
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Tror du inte ni behöver hjälp tillsammans? Ni har ju ert liv tillsammans, ni behöver få hjälp att hjälpa varandra och er själva! Det låter bara så tungt, så tungt. Det kan inte vara meningen att du ska gå under, inte heller din man, hur blir det med barnen då?



Kram.

2008-10-01 @ 21:38:20
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback