De små barnen....

God morgon på er!
Hoppas ni alla sovit gott!
Det har jag gjort...

Jag tog med mig yngsta sonen som är sjuk och
vi kröp ner under täcket och låg och kollade filmen
som handlar om Keitokaine upproret.
Den var helt okej.

Fick vira in grabben i min fleece morgonrock under täcket
för han frös nå så hemskt!
Lovade honom att vi skulle gå och köpa ett element idag ;)

När vi slutat se filmen låg vi och pratade en stund.
Han är en liten tänkare min kille.
Han säger
-Mamma,jag vågar nästan inte säga cancer.
För om jag säger det så är jag så rädd att jag också får cancer.

Våran granne dog i cancer under påsken detta år och han tog upp
det också och tänker just på hur fort det kan gå.
Barn tänker nog mer än man tror på sånt och dom blir nog lite
vidskepliga mellan varven.

Idag har maken varit till läkaren.
Han har fått eksem på fötterna som läkaren trodde hade blivit kroniskt.
Men det skulle nog fixa sig!
Sen hotade jag maken ordentligt igår att om han inte tar upp sin migrän
med läkaren så får han bo i garaget!
Men det var kanske inte migrän!
Han hade extremt förhöjt blodtryck!
170/110  =(
Så läkaren trodde att huvudvärken kommer därifrån.
Dom skulle börja med blodtrycksmedicin iaf först.

Nu ska jag slänga på mig kläderna och gå ut med hundarna!

Hoppas att ni alla får en bra dag!
Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Pia

Ojojoj, det där blodtrycket var inte att leka med! Tur att han får medicin.. det är ju inte bra med så där högt undertryck..

Ni får nog lov att ta det lilla lugna bägge två! :o) Kram, Pia

2008-10-30 @ 19:39:24
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Hej vännen!

Vad bra att maken gick till doktorn.

Värdefullt att barnen berättar vad de tänker på, då har man en chans att möta funderingarna.



Du får nog mail i morgon, har varit lite utslagen idag;)

Ha en trevlig kväll!

Kram













2008-10-30 @ 19:56:13
URL: http://alicebm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback