Mysterie lösning och lager arbete ;)

Idag var vi med om en ganska rolig sak ;)
Om man nu kan kalla det roligt då vi som kund höll på att
bli av med våra varor...
För att förklara bakgrunden lite till det som skedde så är det så
att det krigas lite mellan lager personalen och säljarna!
Lager personalen tycker inte säljarna gör sitt jobb och hjälper
aldrig killarna på lagret även om det är lugnt i butiken.
Och säljarna tycker nog i sanningens namn att dom har betydligt
högre status än lager personalen.

Jag och dottern var ute igår och kollade in lite julklappar på
El-Giganten igår!
Hon önskade sig en knallrosa eller orange IPod nano så hon
ville titta lite på den och jag kollade vad ett Trummset,gitarr och
mick kostade till Wii.
Killen kollade upp priset på "Rockband" setet och vi konstaterade
att det kostade 1490 och jag tjuvkollade lite i hans dator och såg
att det fanns två kvar på lager.

Idag bestämde jag och maken oss för att hämta "Rockband" då
tillbehör till Wii ganska ofta tar slut och eftersom det ska vara en
julklapp så känns det som om det är bra att man är ute i tid.

När vi skulle leta ett set så hittade vi inget så jag gick och frågade
en försäljare om vi kunde få hjälp.
Han följer med oss men säger att dom tyvärr verkar vara slut.
Nä, säger jag. I går såg jag att det ska finnas två kvar på lager.
Nja,tyckte han...Då hade jag nog sett fel...
Men han gick iaf till sin dator och kollade.
Konstigt säger han!
Det SKA finnas två kvar på lager!
Jag flinade lite för mig själv och tänkte att nyfikenhet lönar sig ibland.
Men det var bara det att hur mycket han än sökte ute på lagret, i
butiken eller på värdelagret så kunde han inget hitta!

Han var skeptisk men menade att det måste vara så att det tex kommit
två stycken till X-Box men blivit inknappat på wii.
Lite besviken vart jag men frågade om han kunde beställa.
Det var självklart inga problem men jag kände mig inte lika säker för
när Guitar-Hero till Wii kom ut så var det hopplöst att få tag på!
Men, men...
Bara gilla läget och hoppas på turen.
Han bad oss komma tillbaka i morgon och kolla om han fått någon
ordning på mysteriet eller så kunde vi boka i kassan i morgon då...

Vi lunkade därifrån men tänkte att vi går in på lagret och pratar med
våran kompis M som jobbar där.
Gubben frågar på skoj vart tusan dom gömt "Rockband" seten.
Vart vi har gjort av dem säger M genast!
Det är säljarna som inte gör sitt jobb!
Kom med ska jag visa säger han och vi följer med in bland kartongerna.
Han klappar på en av pallarna och säger att här står en hel pall med
varor som dom bett säljarna ta in,inklusive dom två seten som skulle
funnits ute i lokalen!

Till saken hör bara att när säljaren var ut och frågade om dom sett sakerna
så hade bara båda skakat på huvudet och sagt att dom inte har någon aning!
Så hade vi inte gått in där och av en slump skojat och frågat vart dom gömt
sakerna så hade vi gått hem tomhänta!
Men eftersom M känner oss så sa han att han inte kunde vara så taskig så att
han fortsatte låtsas att han inget visste.
Och han visste ju inte att det var vi som skulle ha det heller,innan.

I samma veva kommer chefen in och vi säger åt honom att nog är det gräsligt
att ingen har koll på grejerna!
Som svar får vi bara att det hade varit lugnast för oss om vi hade sluppit köpa
trummor och hela baletten ;)
Och nu får vi skylla oss själv som sökte upp dem själva....
KUNDSERVICE???? ;)

Nå, gubben tog våran kartong som vi skulle ha, men jag bad M ge hit den andra
med!
Jag sa att jag skulle gå och föra ut den till killen så han har mer saker att sälja ;)
Ja sa M, säg att ni ska ha rabatt för att ni får leta era varor själv!
Och lämna honom ditt telefonnummer om han behöver hjälp fler ggr att
söka efter varor!!

Skrattandes tog jag min kartong och gick ut...
Ni skulle sett säljarens min när jag lämpade av kartongen.
Här får du sa jag så att du har mer att sälja!
Den andra kartongen tar vi!
Han visste inte vad han skulle säga utan frågade naturligtvis vart vi hade hittat
dem då han själv hade letat!
På lagret svarade jag, på en ouppackad pall som ni skulle tagit in...

Inte ett ljud sa han stackarn och jag skrattade och sa att jag inte riktigt vet vad
jag ska säga om deras samarbete.
Du behöver inte säga något grymtar han fram!

Nu gick det bra och vi fick vårat "Rockband"!!
Men tänk om det hade varit en annan kund som inte skulle gått och frågat lager-
personalen?
Då hade dom gått därifrån utan sina varor och den som blivit lidande hade ju
så klart varit kunden!!
För att inte personalen kan hålla sams!
Men det var helt klart värt uppsynen på säljaren när vi kom släpandes på våra
två kartonger, hittade på lagret... ;)

Så jag funderar starkt på att söka jobb på El-Giganten!
Inte som lager arbetare eller som säljare!
Utan som medlare mellan personalen och som guide åt kunder som vill leta
sina varor själv!!! ;)

Ha en bra kväll därute!
Kram på er!!


Kommentarer
Postat av: Tanten

Det är en massa yrken som inte finns ännu men som man ser ett behov av ute i verkligheten. Butiksmedlare kanske kan vara ett sånt. Själv tror jag att jag skulle kunna bli smidifieringskonsult.

2008-11-06 @ 18:48:41
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: anne

Jamen, det är ju helt otroligt! Hur kan en arbetsgivare tillåta att medarbetarna inte samarbetar med kunden i centrum? Klart att säljare och lagerfolk har åsikter om varann (som på alla andra ställen) men det är ledningens ansvar att etablera en kultur som gäller i företaget.



Du kan definitivt etablera en sparka-i-baken-konsultfirma du!



Vi har Rockband. Ungarna spelade massor i början, mer sporadiskt nu, men det är kul att de faktiskt kan göra detta tillsammans, upp till fyra st! Vi kopplar på GH-gitarren också.

2008-11-06 @ 19:10:21
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Det ska visst komma en singstarvariant til xbox360 före jul, tror jag. Fast det blir väl till att köa och joxa får att få en, om det nu släpps en. Dottern är ute efter den. Låtarna på Rockband är ju inte så varierade anser jag, som har nollkoll på nästan alla av dem.

2008-11-06 @ 20:06:53
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: jayne

Ha ha ha ha ha

Ja du... vilken syn det måste ha varit för säljaren... ha ha ha ha

Klart du ska söka jobb där... hög lön ska du ha med!!

Japp, tror det stämmer med mellanstadiet kontra högstadiet. Vi hörde ju inget i mellanstadiet, läraren har full koll hela dagen och vet liksom var och när stöd behövs. På högstadiet har ju lärarna fler elever än just denna klass... Man kanske träffar eleven 3 ggr i veckan så...tror också det blir tuffare fär själva barnen. Att hålla reda på alla sina böcker, från skåp in i skåp..texterna blir svårare ja... stor omställning.

Vi märkte ju det i sjuan, hur allt bara föll...

Hoppas det kommer gå bra för er när ni kommer dit!

2008-11-06 @ 20:22:00
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja,vad ska man säga? Fin blogg du har. Angående Fadde, jag hade ju också dragit direkt ;-)

2008-11-07 @ 06:40:02
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Måste kännts riktigt gott avslutningsvis!

Ja, man börjar osökt fundera på hur mycket som egentligen funnits i lager i, alla gånger man fått till svar, "Nej tyvärr - men vi kan beställa..."

Tycker det var ett lysande förslag på ny yrkeskategori i butik!



Önskar dig en riktigt trevlig helg!

(Mail kommer under helgen...)

Kramar





2008-11-07 @ 08:54:59
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: Ia

Precis så kände jag när jag handlat på JYSK här i stan...vilket jag inte längre gör då sista gången höll på att framkalla en infarkt i min kropp!!!



Vissa ställen känns som att man skulle kunna uträtta storverk i klass med Herkules faktiskt ;)



Trevlig helg!!!

2008-11-07 @ 09:27:01
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: anne

Jo, äldsta grabben ställde sig på väntelista för Rock Band i somras och betalade en liten handpenning. Så blev han uppringd från butiken när vi var på väg hem från Skåne om att spelet var inne. Bra, tänkte han, men sen när han åkte in några dagar senare, var spelet sålt.



-Vi håller det bara 24 timmar!



Vad är det då för vits att lista sig och betala i förskott?? Ja, ja, vi fick den till slut, men dåligt system har de på den butiken!

2008-11-07 @ 17:44:33
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: jayne

Usch... jag förstår din oro kring högstadiet...

Men försök att koppla bort det lite, men var förberred när det börjar... ställ "krav" direkt!!!

Ha nu en bra kväll

2008-11-07 @ 17:58:16
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Anna

Du borde skriva en insändare till NSD om det=)

2008-11-07 @ 18:16:53
URL: http://annams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback