Ensam är stark!

I bland blir allting bara så fel!!
I dag är en sådan dag...
Man missförstås hur man än förklarar och lägger fram saker.
Och ibland känns det som om folk redan innan bildat sig  en
uppfattning om hur man är som person.
Och då är det svårt att bevisa motsatsen.

Men ett fel eller misstag gör inte en hel människa!
Det finns så mycket mer!
Och man måste se grunden till varför vissa saker blir som det blir!
Ibland finns det inte alltid en ursäkt!
Livet är inte lätt och ibland får man många törnar av det!

Jag är verkligen inte perfekt som människa.
Jag är inte felfri.
Men jag har känslor som alla andra!
Och jag försöker bry mig om hur andra mår och vill göra allt
för att dom ska må bra!

Själv försöker jag hålla en viss distans och jag vill inte släppa
in någon som ser hur mycket kaos det finns därinne!
För det behövs så lite och bara ett litet ord kan röra om allt
och få mig att känna mig så värdelös och liten!
Och jag kan gå omkring och fundera över det i evigheter!
Och sådana gånger känns det som om det vore lättare att inte
släppa in någon innanför den muren så finns det heller inget att
försvara!
Då slipper man vara ledsen och sårad!
Och man slipper känna!

Och så börjar man tveka...
Är det jag som inte kan öppna mig och visa den lilla människa
som faktiskt finns därinne...
Eller är detta jag?
Jag vet inte....
Det enda jag vet är att jag ger upp alla försök att visa vem jag är så
får folk uppfatta mig precis som dom vill!

Men man lär av sina misstag och ibland undrar jag om det inte är
så att ensam är faktiskt starkast!

Sorry vänner!
Ännu ett superglatt inlägg från en superglad, trött människa!
Önskar er en underbar Söndag iaf!
Många kramar!


Kommentarer
Postat av: tess

Makaroner å korv e gott de med... nu ska vi snart äta korvstoganoff å ris... //Tess

2008-11-02 @ 18:28:14
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Vi håller tuummar för en bättre vecka... så där har ja de med somliga dagar e piss... men vi måste tro att nästa dag är bättre... //TEss

2008-11-02 @ 18:29:04
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback