2,5 Miljoner!!!!!

Det är tydligen vad man betalar för en stor fyra som ligger mitt inne i centrala Malmö!!
"Hyran" på det blir ca 14 000 i månaden...
Det är vad Ingela,som vi träffade idag,betalar på sin lägenhet inne i Malmö.

Det hade vi nästan kunnat betala dubbla hyror för och då bor vi i eget hus.
2,5 miljoner...Det hade vi fått ca 4 hus för här i Norrland ;)
Det är helt sjukt vilka prisskillnader det faktiskt är!!
Även om priserna på hus och lägenheter stigit även här.
Men det är ju mycket för att det är sådan fruktansvärd bostadsbrist i Kiruna.
På ett år har priserna på tex en trea stigit från ca 20 000 till ca 180 000-200 000.
Det är otroligt här uppe.

Utvärderingen hos psykologen gick bra.
Vi har en gosse som är otroligt duktig och har ett enormt arbetsminne!
Det passar inte riktigt ihop med hans "profil" och barn som har ADHD, vilket är diagnosen hon kommer att sätta.
Men eftersom överaktivitet föreligger samt koncentrationssvårigheter så är det så det blir.

Känns fruktansvärt vemodigt att vi har låtit honom genomgå detta. Men det är för hans egen skull. Något han kommer att ha som hjälp i framtiden.
Medicinering är som sagt var på tapeten,vilket kan hjälpa honom att koppla av och sova bättre om vi har tur.

Just nu jobbar jag som personlig assistent.
Jag jobbar bara 75% då jag har vårdbidrag för mina barn.
Hoppas på att kunna gå ner ytterligare i tid ca 20% till hösten.
Beroende på vad Försäkrings kassan gör för bedömning.
Men det skulle vara så skönt att kunna vara hemma mer med barnen och slippa att ALLTID känna sig så jäkla trött,hängig,sur och irriterad!

Nej,nu ska jag gå ner.
Krypa upp i soffan och vila en liten stund i värmen.
Att vara "BlondinBella" och samtidigt hinna med allt annat tar på krafterna ;)
Ha det underbart!
Kram










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback