Utmärkelse!!

                                                    

Fick denna utmärkelsen av Jayne och det tackar jag så otroligt mycket för!
Jag blev så klart jätteglad och kopierar in vad utmärkelsen står för!
Jag gör mig inte förtjänt av ens hälften va det som står där och tar inte på mig äran för allt heller men vet 
vad Jane tänker och menar!
 I mångt och mycket så får vi kämpa mer för våra barns rättigheter och våran oro för barnen håller
oss vaken många nätter!
                                  

Utmärkelsen lyder:
Man brukar säga att bakom varje framgångsrik man, finns där en kvinna. Vilket är sant, utan tvekan! Men ännu sannare är att bakom varje trygg liten Guldklimp (barn) finns en mamma! En mamma som lägger ner hela sin själ i att fostra, trygga och skapa kärleksfulla förutsättningar för sina barn. 

En mamma som så ofta får dubbeljobba med att få vardagen att gå ihop... som efter först en lång dag på jobbet, kommer hem, lagar middag, läsor läxor, tvättar, stryker, städar, handlar och inte minst ger sina barn kvalitetstid! När väl kvällen och natten närmar sig, stupar hon i säng av ren utmattning... för att få ork att ta sig igenom ännu en ny dag... med ett leende på läpparna!

Vi alla mammor som lyckas med den här bedriften är UNIKA! Utan tvekan är vi värda ett Nobelpris inom ämnet Mammakunskap!

Det är med en stor ära jag tilldelar Dig det här Nobelpriset! Jag beundrar Dig för Din styrka, för Din glöd och för Ditt engagemang! Var STOLT över Dig själv!

Jag har dock lättat på kravet att orka stryka,städa, tvätta och hela den biten,varje dag!
Det gör inget att det växer på hög och bildas några dammråttor!
Däremot önskar jag att man hade haft mera ork att ge sina barn den kvalitetstid dom behöver!
MEN jag finns för dem och jag kämpar på varje dag för att dom ska få det jag kan ge dem!

Tusen tack Jayne för denna utmärkelse!

Så klart går denna utmäsrkelse först och främst tillbaka till Jayne!
Jag beundrar din styrka och din ork!
Och din förmåga att bry dig om andra!

Den andra som får min utmärkelse är Britt-Marie!
Jag vet vad du gått igenom och jag vet att du gett dina barn trots förutsättningar ett bra liv!
Och även här din underbara förmåga att stötta och bry dig om andra!

Den sista som får min utmärkelse är Tess!
Du kämpar på varje dag! Jag tycker om dina "Jag är bra" listor!
Och den känslan kommer du så klart föra över på dina barn!
 Massor,massor av kramar till er!!




Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Tack snälla för utmärkelsen - känner mig otroligt hedrad att få den just av dig - världens bästa mamma! (Även om jag nog i ärlighetens namn brustit i de flesta bitar som beskrivs i utmärkelsen...!)



Önskar dig en lugn o skön lördagskväll!

Kramar

2008-12-13 @ 18:21:51
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: jayne

Tack för de där fina orden!!! Orden studsar lätt tillbaka... ;)

Att vara mamma är minsann inte lätt.. ofta kan jag undra hur jag kan vara mamma.. hur kan jag fått allt detta ansvar.. och ja.. jag har klarat det (??)... herregud... jag som är rena barnet själv.. ha ha ha ha

Kram på dej

2008-12-13 @ 20:01:13
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: tess

Å TUSEN TACK!!!!!!! Ja blir jätteglad!!! Ja e usel på att länka å grejja med sånt där så ja låter bli att fortsätta detta men tackar å bockar å gläds åt att någon ser det man gör... TACK //Tess

2008-12-13 @ 23:14:35
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Daniel

Härliga bloggar du nominerade!

(min glömde du ju förstås med det var säkert slarvglömska! ;)

2008-12-14 @ 17:15:11
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Alina

Hoppas du haft en trevlig helg! :)

2008-12-14 @ 17:17:54
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Natalie

Men hallå där! Vars är min utmärkelse?

2008-12-14 @ 17:40:34
URL: http://lonelydarling.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jo jag förstod det! skrev bara på skämt, like u and your blog very much!!

2008-12-15 @ 16:56:16
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback