Inte lätt att få allt att gå ihop!!

Ingen ide att prata med kommunens chefer, det är ett som är säkert!

Personalchefen som på ett möte med kommunens arbetsledare talat om för dem att

något jobb MÅSTE hittas åt mig, ringde mig igår!
Bara för att tala om just att det måste hittas jobb åt mig ;)


Då frågade jag henne vad som var vitsen med att få en tjänstledighet beviljad om jag

inte kan utnyttja denna till mina barns bästa?

Men hennes försvar var att det fungerar inte så utan man måste se helt till verksamheten!

Ja, frågade jag, vad händer då om jag som ett exempel skulle få ett dagtidsjobb som jag

inte kan ta för jag inte kan vara borta förmiddagar, vad händer då?

Säger dom då upp mig??

Säger upp och säger upp svara hon. Det brukar ju kanske alltid gå att lösa!


Så när jag kommer hem hade jag fått ett mail av den arbetsledare som ska få ut personal

på jobb!

Till henne har jag förklarat att jag har svårt att kunna jobba innan åtta på morgonen och
nätter är helt uteslutet!


Hon hade hittat ett vik i ca 4 veckor åt mig på mellanboendet.

På de fyra veckorna var det 12 skift och det var ju okej.

Där fick jag ju som jag ville och fick arbeta längre men färre skift!

Men av dem 12 skiften är 4 förmiddagar där jag börjar 7 och 2 nätter!!


Dessutom har hon mage att skriva åt mig att det schemat är på 10 timmar mer än min syssel

sättningsgrad.

Så antingen måste man prata med chefen att jag får ta bort ett skift eller så måste jag jobba fyllnadstid!

MEN HALLÅ!!!!

Vadå måste jobba fyllnadstid????

Är det nån som fattat varför jag har Vårdbidrag och sökt tjänstledigt som för övrigt är beviljad???

Inte var det för att jag ska behöva jobba fyllnadstid 10h!!!

Så jag skrev åt henne och sa att jag ska prova jobba natt men det är ingen bra lösning för oss!
För det första så går maken hemifrån 5.30 på morgonen och jag slutar först 7.15.
Så vem ska vi få att komma och sitta med barnen den tiden på morgonen????
Och sen så är det inte alltid jag får möjligheten att sova på dagen varken före eller efter ett nattskift...
Och hur ska man orka hålla sig vaken på nätterna när man inte ens orkar hålla sig vaken och pigg
en hel dag?? På dagtid då alltså?

Jag vet faktiskt inte hur det ska gå men jag skrev att den ena natten får dom plocka bort då det var 10h för mycket på schemat.
Så vi får se vad hon säger!

Igår skulle jag vara duktig och baka bort den sista äppelkakan till bågskyttets brödlotteri.
Jag tog de 5 äggen jag behövde och kokade upp resten av äggen då barnen älskar ägg
på smörgåsen.
Slängde ihop kakan och pustade ut när jag fått in den i ugnen.

Tittar på klockan när den ska vara klar...
Tittar på klockan när det är två minuter kvar...
Tittar på klockan när jag haft i den 5 minuter för länge...!!!!!

Fan vad sur man kan bli på sig själv!!!
Naturligtvis vart den alldeles för välgräddad och mörk i botten för att kunna ges bort som vinst i ett
brödlotteri!
Och inte hade jag några fler ägg så jag kunde baka en ny heller!
Så det var bara att åka förbi OK i morse och köpa nya ägg så jag kan baka en ny idag!
Men å andra sidan får vinnaren en pinfärsk äppelkaka idag istället då ;)

Jag hoppas ni alla får en toppendag där ute!
Själv vet jag inte hur jag ska göra idag....
Om jag ska åka och äta jullunch med kompisen min eller inte...
Dom har Jullunch 1 dag varje år på en stor restaurang som heter Malmia och det brukar vara jätte-
trevligt att gå dit och äta.
Så jag ska fundera på saken iaf fram till klockan 12!

Massssssor av kramar till er!




Kommentarer
Postat av: Anna

Men nätterna borde väl vara ganska bra ändå? Barnen ligger ju ändå och sover 5.30, då kan de väl inte hinna hitta på så mycket?;-)Sen väcker du dom när du kommer hem.

F.m kanske blir svårare... men om det bara är 4 dagar per månad kanske Micke kan flexa och jobba senare istället.

Verksameheten är ju svår att ändra på, behöver folk hjälp kl 7 på morgonen så behöver ju de det=) Du får skola om dig som jag sa, söka jobb inom andra områden.





2008-12-16 @ 16:04:03
URL: http://annams.blogg.se/
Postat av: tess

Ja har aldrig varit mycket för julen men i år hade ja känsla å ville.... men ja ja vet inte.. när man mår som man gör å de kvittar va man gör för att må bättre så e de värre.... känner mig bara tom å som att ja inte behövs. Ja vet hur man ska leva hur de ska vara varför e de så svårt att leva så??? Mår skiiiiit då va de sagt. SOrry....



Ha de gott å du... tack för att du faktiskt förstår hur ja känner... //Tess

2008-12-16 @ 21:22:56
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: anne

Jag antar att det kanske inte handlar om vad barnen ev "hittar på" på morgonen, utan att de kanske behöver hinna bli klara, utan att börja stöka runt, med sig själv, med syskonen, eller?



Men vad är det för jobb det handlar om? Är det meningen att du ska vara enda personal? Kan inte den/ de andra hålla ställningarna innan då kommer, efter att du gått?



Eller blir det "orättvist" då...?

2008-12-17 @ 22:35:56
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback