Så är det med det!!

Sitter här i min ensamhet och funderar hur detta samhälle egentligen
fungerar vad gäller både det ena och det andra!
I detta fall funderar jag ju naturligtvis över  mitt vårdbidrag och mitt arbete!!

Man ansöker om vårdbidrag hos FK och får vänta många långa månader
på att få ett svar och beslut därifrån!
Sen går man med det beslutet till sin arbetsgivare som beviljar mig tjänst-
ledigt pga av särskilda skäl!
Det är ju självklart säger hon då du har blivit beviljad ett vårdbidrag för dina
barn pga av samma särskilda själ som hon beviljar min tjänstledighet på!

Och nu???
Jo då har jag blivit beviljad att gå ner till en arbetstid på 55%!
MEN....
Dom kan inte hitta mig en plats på 55% på kommunen!
Och det irriterar mig för det är inte lätt att få vik på sådana platser!
Men när jag behöver en plats så finns det helt  plötsligt ingenting!
OCH....
Dom kan inte anpassa verksamheten efter mig och mina behov.
Det kan jag köpa till en viss gräns!
Men vad trodde dom syftet var att få ett vårdbidrag beviljat?
Att få en tjänstledighet beviljad?
Jo det var för att kunna ta hand om mina barn de tider det är som viktigast att
vara hemma på!
Det vill säga på morgonen då dom absolut inte klarar av att komma iväg i lugn
och ro till skolan själva!
Hade jag lämnat dem hade det slutat i katastrof varenda morgon!

Så nu sitter jag här med ett vårdbidrag och beviljad tjänstledighet men det var
så långt deras samarbetsvillighet sträckte sig!

Nu ska jag koka nyponsoppa åt mina barn som dom vill ha med vaniljglass!

Ha en bra fredag allihopa!
Kram på er




Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Men åååååh! Rena rama moment 22!



Kram

2008-12-12 @ 15:55:16
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: jayne

ja moment 22......

Du har ett pris hos mig...

2008-12-13 @ 10:27:40
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Daniel

Moment 22 e ordet

Stykekram till dej! Du e så härlig!

2008-12-13 @ 14:59:41
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback