Och vart ska jag ta vägen nu då????

God kväll eller snarare God natt alldeles strax.
Klockan är nu 23.25 och jag ska slänga in ett litet inlägg innan jag kryper
ner med en av mina böcker i sängen, under täcket.
De kommentarer,ni gooooa vänner lämnat svarar jag på i morgon!
Just nu läser jag PS,I love you och jag bara väntar på att få komma till
slutet på denna bok!
Dels för att få veta hur den slutar men också för att få se filmen!
Jag kom bara igenom första kapitlet innan jag började längta efter
att få se filmen.
men jag vill inte förstöra boken med att se filmen mitt i allt nu  ;)
Så jag får slå mig själv på fingrarna!!

Det krånglar på jobbet igen med att hitta en plats åt mig!
Jag ringde upp den samordnaren som skulle hitta en plats åt mig!
Hon hade inte lyckats få ihop nått för min tjänstgöringsgrad är för liten!
Så hon hade i sin tur ringt den som har hand om all personal i kommunen.
Hon hade i sin tur sagt att då måste de som haft mig anställd längst ordna
någon placering åt mig.
Så hon ville jag skulle ringa samordnaren,Helen som jobbar i PersonalPoolen.
Hon hade inget att erbjuda och jag frågade vad som händer då?
Hon pratade om uppsägningar....
Men ville att jag skulle ringa den som var min chef innan....

Så jag har ringt runt utan att bli ett dugg klokare!
Tillslut ringde jag den tjej som har hand om all personal i kommunen.
Lättare att ta tag i det själv!
Men där fick jag svaret att hon ska ringa upp mig när hon har pratat med
samtliga (alla de jag ringde runt till) och kolla om dom kommer på någon lösning.
Så nu sitter man här,tillbaka på ruta ett igen och vet inte om det kommer att finnas
jobb för mig.

Hon menade att så småningom så kommer det dyka upp något!
MEN vad händer under tiden??
Då kommer jag med all säkerhet hamna i just PersonalPololen för assistanter
och bli runtskickad dag för dag!
Och det är ju verkligen ett alternativ för oss som behöver både planering och
någon vuxen hemma varje morgon...

Konstigt att man har magkatarr!
Min kropp har sagt ifrån ordentligt och jag känner den enorma trötthet jag hade
innan jag gick i väggen och så klart efter det också!
Och magen har ju kollapsat helt!
Måste försöka stressa ner de sista 3,5 veckorna jag är ledig för annars vet jag
inte hur det kommer att sluta!

Nu ska jag iaf som sagt var krypa ner med min bok!
Snyfta lite och drömma mig bort ;)

Sov gott och dröm sött alla mina vänner!
Kramar i massor


Kommentarer
Postat av: Tanten

Usch, det är jobbigt när det är osäkert på jobbet.

2008-12-11 @ 06:53:47
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: anne

Det där låter ju helt makalöst. Jag förstår verkligen att du inte mår bra. Men, visst fick du väl godkänt om ersättning för just att du behöver vara hemma hos barnen när de går och kommer?



Klarar du av att ta till vara julledigheten, eller blir det bara en massa oro? Kanske kan du slå bort det värsta?



Jag känner med dig.

Kramar!

2008-12-11 @ 19:34:06
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback