Ny dag och nya bekymmer ;)

Så...
Då var det dags att äntligen få åka till jobbet igen och jobba hela dagen!
Det är sådana här tillfällen i livet som gör mig lycklig!
Sådana gånger jag känner hur bra just jag har det!
NOT!!

Men så får man tänka efter en extra gång och försöka inse att jag har det nog ganska bra.
Jag har ett jobb som jag trivs relativt bra med.
Många jobb som Personlig assistent och inom vården överhuvudtaget kan vara riktigt tunga och påfrestande!

Det kan inte jag klaga på.
Jag har en lätt brukare och ett lätt jobb.
Eftersom han reser mycket i sitt jobb får vi ibland följa med!
I Maj var jag i Österrike och staden Graz, där vi bodde på ett slott lite utanför staden.
Det var uderbart!
Jag ska lägga in bilder från den resan senare.

Många arbeten inom vården är inte bara tunga utan har ofta dålig lön med.
Våran lön är hyffsad och dessutom har vi fått förhandla till en löneförhöjning i antingen pengar eller extra lediga dagar.
Det resulterade i 10 extra lediga dagar för mig!!

Så nu ska jag försöka dansa iväg på jobbet och försöka tänka på mina egna uppmuntrande ord.
Men tvivlar starkt på att dom kommer funka hela dagen ;)

Ha det fint där ute på er...Alla ni som jobbar och alla ni som får ligga hemma i sängen och mysa!
Puss och Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback