Mobbing =(

Fy vad man känner sig ensam utan internet!!!!  ;)
I går kväll försvann internet och kom tillbaka för kanske en timme sedan.
Så har inte kunnat göra något kul  =(

I dag var första skoldagen för mina barn.
Yngsta killen hade jättejobbigt att komma iväg till skolan och jag var så lycklig
att han kom iväg iaf och att han ändå inte såg så orolig ut när han åkte.

Dessvärre kom han hem 9.30 och grät nå så förtvivlat!
Då hade en av killarna varit snäll nog och talat om för honom vilka fula
byxor (rastabyxor som alla har) han har och ute på skolgården dragit ner dem inför alla som
var ute på rast!

Länge sedan jag varit så arg!
Ringde till fröken som blev lika arg och som ville att jag skulle försöka få med mig honom tillbaka
till skolan så att vi tillsammans skulle prata med den som gjort detta.
Men Linus vägrade.
Fröken ringer upp och den andra killen hade en annan version att berätta.
Han påstod att Linus dragit ner hans byxor på morgonen och därför hade han gett igen!

Frågade min grabb och han blev så arg så jag anade ugglor i mosen och gissade att den andra killen inte talade
sanning.
Fröken frågade vart det skulle hänt och om någon annan sett.
Nej svarar han, det var innan skolan.
Han påstod att Linus cyklat förbi ICA affären, ensam, och där stannat och dragit ner den andra killens byxor!
Det är bara det att jag visste att inte Linus cyklat ensam utan med grannen och hans klasskompis.

Så där sitter den andra killen och drar värsta rövarhistorien för fröken, och försöker dessutom då skylla på
grabben min.
Som om han inte hade fått nog då han fått byxorna nerdragna inför skolans elever!

Men vänta bara tills jag får tag på den grabbens mamma!!!
Mobbing i högsta grad!

Så det vart en bra start på skolan både för grabben och för mig  =(
Det gör så ont i en mammas hjärta när sådant händer  =(
Jag hoppas bara att jag får honom att gå dit i morgon igen.

Nu ska jag laga middag, kött,sås och ris.
Och sen är det dags för jobb!

Ha en bra kväll därute!
Kram




Kommentarer
Postat av: Carro

Jävla skit ungar!! Varför ska ungar alltid va så elaka mot varann. Man blir så ledsen. Den andra killen är nog bara avundsjuk på Linus byxor för dom är ju inne nu. Alla små killar på Konsum springer runt med de där rasta brallorna.

2008-08-25 @ 19:03:28
URL: http://carrofine.blogg.se/
Postat av: Daniel

Fy fan va man blir rosenrasande. Jag skrev just ett inlägg om min tid som offer. Så jäkla hemskt. HOPPAS ni får rett upp det!

2008-08-25 @ 19:21:34
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: jayne

Men herrgud.... vad gör skolan nu då?

Jag menar inte nog med vad han gjort, han ljuger dessutom för fröken... klart man måste sätta in åtägrder. MOBBING absolut.

Vad säger deras likabehandlingsplan om detta????



Ja du... jag håller med dig helt o hållet om min sons assistent... fattar inte alls vad hon gör där... fattar nada!!!! Men jag skrev till min handlägagre på skolverket...det är liksom vad jag "kan" göra.... vet inte om det ger ngt men.. ja...



Kram på dej nu..hoppas det går bra imorgon. Håller en tumme

2008-08-25 @ 22:00:31
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Amir Akrouti

sv: tack så hemskt mycket :D

2008-08-25 @ 22:22:41
URL: http://amirakrouti.blogg.se/
Postat av: Peter PC Carlsson

Ibland är det så svårt att vara förälder, att kunna skydda dem från allt det onda, från allt som är så fel. Vi kan inte det och det gör ont.



Hoppas verkligen att Linus kan släppa det som hände och gå till skolan igen.



Jag sänder dig en reflektion som jag hoppas du antar. Tanken är att vi stannar till lite och tänker över vårt liv. Även om du inte publicerar så tror jag att det är bra att tänka till en stund.



http://enbart.blogg.se/2008/august/080815-enbart-utmaning-3.html



Lycka till med reflektionen

2008-08-25 @ 23:03:09
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: Josefine

sv; tack så mycket, jag hade det riktigt bra :)



det är så jäkla synd att ungar ska hålla på sådär mot varandra, man blir så irriterad..

2008-08-26 @ 12:34:04
URL: http://dilen.blogg.se/
Postat av: ullrika

åh vilket svårt dilemma. samtidigt som du måste försöka vara peppig mot sonen så måste du va skitförbannad på killen som gjorde så mot honom.



det är lätt att komma med råd och vara allarådande i såna här lägen men jag kan inte göra nåt annat än försöka sätta mig in i vad jag hade gjort i samma situation: jag hade tagit kontakt med föräldrarna och diskuterat fram en lösning med dom. såtillvida det inte är en "känd" bråkstake för då vet jag inte vad jag hade gjort...



massa lycka till!

2008-08-29 @ 20:08:14
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Johanna

skoltiden som ung var alltid svår :/

2008-08-31 @ 15:30:54
URL: http://johannaostman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback