JAG VANN =)

God morgon där ute!

Å, vad skönt det var att få sova ut och veta att man inte behöver gå och jobba i helg =)
Har jobbat tre helger på rad innan, så jag är less nu!

I går var det jobbigt och jag tänkte helt enkelt lägga ner mina försök att låta bli allt onyttigt och gå ner i vikt.
Magen skrek för att jag inte hade hinnit äta middag.
Och jag hade inget att äta för jag hade inte hunnit vara och handla.
Och det är då man börjar övertala sig själv.
Att jag orkar egentligen inte banta JUST NU, för jag har ingen motivation.
Och varför ska jag banta just nu?
Har ju haft övervikten så länge så vad spelar en helg till för roll??

Och det är ju då godissuget blir som störst.
När man börjar intala sig att man behöver inte hålla upp i kombination med att magen skriker av hunger och sug!
Då är det lätt hänt att man slänger i sig något sött och efter det tar man några goda mackor i förbifarten!
Hittade en "nutbar" i skafferiet.
Med massor av nötter i någon slags honungssörja ;)
En halv sådan tuggade jag sakta i mig.
Och suget försvann!! =)

Jag kunde åka och handla utan att plocka på mig något gott.
Det blev grillad kyckling som jag åt när jag kom hem.
Så idag känns det mycket lättare när jag klarade krisen igår!
Hoppas bara att jag klarar nästa kris lika bra!

Nu ska jag åka in till stan med grabben!
Ha det fint!
Kram


Kommentarer
Postat av: tess

visst e de så men ja tyckte detta va ganska enkelt när man väl började å sedan så verkar den lättare att hålla. Ja har märkt att många som använder andra metoder ofta trillar tillbaka... här har i alla fall ja fått bort mitt sötsug å de hjälper mig mycket... Men sedan är de ju att ändra livet... Min sambo äter som en häst å han måste lära sig äta midre portioner.. att man äter sig mätt inte för att de e gott osv... men vi stöttar varann å de tror ja e viktigt på ett bra sätt utan att klandra. mat ska ju vara njutbart även om man håller igen. //Tess

2008-08-09 @ 11:44:02
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men det är inte fy skam det heller!!

Ja den börjar ju närma sig slutet nu, sommaren :/ Börjar bli lite rastlös, hade gärna jobbat nu. Men blir inget förrän nästa event.. i början av september.

Ja men det blir säkert trevligt det också!

Kul att du vann över godissuget!!

Ha en fin helg.

2008-08-09 @ 12:25:46
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Amir Akrouti

sv: vad kul att du tycker så, det värmer :)

2008-08-09 @ 23:23:33
URL: http://amirakrouti.blogg.se/
Postat av: Amanda Eklund

ja eller dom skulle nog itne bli så glada om någon kom och sprutA massa vatten på dom.



vad är väderingar:$?



Detsamma (:

2008-08-09 @ 23:33:43
URL: http://dumpamig.blogg.se/
Postat av: Amanda Eklund

jaha, men det viste jag nog egentlign nu när du säger :P



nej inte jag heller skulla ha sån ångest så det finns inte.

2008-08-09 @ 23:44:08
URL: http://dumpamig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback