Hjälp!!

Hehe
Mina morgnar ska tydligen inte vara lugna och jag ska inte få en ostörd sovmorgon....
Vaknade en minut i sex i morse och hjärtat slog en frivolt!
Sopbilen!!!!
Visste att maken glömt den!

For upp som en galning.
Såg ingenting, allt var dimmigt...
Försökte hitta en tröja att dra över pyjamasen iaf men när man inget ser, hittar man inget heller..
Det var bara att knalla ut i min rosa pyjamas ;)

Regnet bara öste ner...Och man måste vicka tunnan för att kunna köra den framåt. Är bara hjul på ena sidan.
Så där stod jag...
Håret åt alla håll och kanter, vattnet rann nerför min pyjamas då jag fick massor på mig då jag vickade tunnan, och såg allmänt förvirrad ut...

Skrattade och småpratade med min granne som släpade tunnan till vägkanten....
Han hade hunnit få på sig morgon rocken ;)
Han hade inte heller kommit ihåg tunnan i går kväll =)

Konstigt att man vaknar så där av att man hör sopbilen på andra sidan kvarteret??
Man måste ha en inbyggd klocka i sig som larmar när något är galet...

Hjärtat slog fortfarande som en hammare i bröstet på mig när jag kröp ner i sängen igen.
Alla som har hus vet hur viktigt det är att få tunnan tömd annars är det länge tills nästa gång...

Nu ska jag iväg på ett skolmöte.
Ha det fint på er!

Kram


Kommentarer
Postat av: anne

Jag brukar tycka det är fullt sjå att få ut soppåsarna till tunnan, tunnan töms, jag behöver inte komma ihåg den. Nu ska vi strax alla i säng, ja, vi som är hemma. Jag är ledig i morgon men ska på utflykt med dottern och hennes kompis. Hoppas du får en skön natt utan plötsliga väckningar!

2008-08-19 @ 22:05:35
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback