ÄNGELN.VS.DJÄVULEN!!

URK!!!!
Som så många gånger förut tog jag ett beslut igår!
Jag ska börja banta igen!
Oftast börjar jag banta på Måndag morgon och slutar på Måndag kväll ;)

Men nu har vikten dragit iväg till oanade proportioner känns det som och det är kanske inse att det är dags!!
Men det är ju så tråkigt.
Och vilken övertalningsförmåga man har mot sig själv...
Varför ska jag banta??
Ska jag ALDRIG få äta något gott??(Trots att man började 5 min innan)
Men jag måste kanske bara äta upp allt gott hemma först.Annars funkar det ALDRIG!
Kanske måste jag köpa den där goda glassen och äta den först INNAN jag börjar...

Orsakerna är många till att inte banta,till att skjuta upp det en dag osv.
Många fler än orsakerna till varför man skulle börja banta ;)

På mina axlar sitter det två små vänner...
På min vänstra sitter min vän ÄNGELN och stöttar mig i det jag ska göra.
Hon talar om för mig hur duktig jag är och att jag inte ska ge upp!
Men den DJÄVUL som sitter på den högra axeln är FAN så mycket starkare!!
Och han talar då inte om hur duktig jag är...
Han sitter och målar upp bilderna framför mina ögon,på allt gott jag kan äta och hur mycket jag behöver det för att må bra!
Och så talar han om för mig att det är klart jag inte behöver banta...Inte väger jag SÅ mycket!!
Men jag ser nog,samtidigt som han säger att jag inte behöver banta,hur han gnuggar händerna mot varandra och asgarvar, så att han har ett jäkla sjå för att hålla sig kvar på axeln som HERRE PÅ TÄPPAN!

Men vänta du din jäkel!!
En vacker dag kanske jag blir av med dig!! ;)
Och nä...trots att det är Tisdag kväll,så har jag inte fallit för frestelsen än =)

Ha det bra på er därute!



Kommentarer
Postat av: anna

svar: jo du har nog rätt. antingen hata eller älska :)

2008-08-05 @ 21:59:19
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha bli medlem här du får gratis kondomer

http://gratiskodis.se/?ref=142

2008-08-06 @ 01:02:40
Postat av: Carro

Jag sitter just nu och äter glass, citron lakrits, trots att jag bestämt mig igår för att sluta med sånt. :)

2008-08-06 @ 16:32:57
URL: http://carrofine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback