allt är lite rörigt

Sitter på jobbet och funderar över livet och har lite tråkigt!
Just nu händer det inte mycket innan det är dags att laga middag här.

Gud så skönt att vi har teletid med läkaren angående sonens medicinering nästa vecka!
Jag vet att han är i en känslig ålder(13) just nu och att det oxå spelar in.
Men tänk då att ha en trotsig tonåring men 15 ggr värre!!
Orkar inte med söndersparkade dörrar, sönderslagna dator prylar osv osv...
Dom måste bara försöka med nått annat för detta är inte hållbart!!

Ska bli spännande att se om jag får med mig den mindra gossen till "nya skolan" på torsdag.
Då ska han få vara med på en samling men vet inte riktigt hur dom tänkt detta.
Det är i en grupp med barn årskurs 7-9??
Ska han verkligen gå där?
Måste ringa och prata med dom och höra vad dom tänkt.

Hemma trampar vi omkring på tå och det behövs inte mycket för att det ska explodera.
Det börjar oxå bli lite ohållbart!

Jag och kompisen orkar iaf fortsätta hålla igång våra promenader och jag har sagt åt henne att nu är det dags att börja vakta på mig för jag känner att det börjar bli tungt!
Och suget efter godis,kakor,glass och god mat börjar bli värre än någonsin...

Det var och är väl vad som händer just nu!
Ha en bra eftermiddag på er därute!
Kram


Kommentarer
Postat av: jayne

Ja du.... just så sägs det...dessa barn är alltid värre än alla andra!!! Så när andra föräldrar säger"Men så är det hemma hos oss också, tonåringar"...så vet de inte alls vad vi menar!

Dock är min son helt på andra hållet.. han GÖR helst inget... Sittr vid sin dator och ja....önskar att han kudne fortsatt så för alltid.

Ska man då ha honom till att plugga så får man slita, dra, vara arg, bestämd.. ja.. hela kittet... sen kommer han.. suckar, man börjar om igen.. sen.. kanske kanske han är mottaglig och då kan han så gott som allt.. jätteduktig är han då..

Men varför ska man behöva dra?

Gör man då inte det, man kanske inte VET att det är läxa... ja då gör han inte den.. får skäll i skolan och mår dåligt...

USCH!!!! Våra älskade ungar!

Jag hejar på dej... promenera... promenera!!!!!

KRAM

Jag har också ansökt om 5 veckors ledigt.

Min son ska jobba 3 veckor på mitt jobb.... sitt gamla fritte..med sina gamla fröknar.

2009-05-04 @ 19:23:45
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja svin snygg=) Var tvungen att läsa boken också.

Har gett min adress till mamma nu, tog bort dig säg till om jag ska sätta tillbaka dig

2009-05-04 @ 19:36:21
URL: http://annams.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fint du gjort härinne.

Jag har en explosiv kille med. Han är dock bara nio år så han är lite mer lätthanterlig. Fast vi har blivit av med 5 stolar och fått hål i fyra innedörrar på några månader så han ger sig på döda ting för det mesta vilket är positivt i varje fall :P

2009-05-05 @ 00:03:06
Postat av: Barnens Hjältar

Det var jag ovan!

2009-05-05 @ 00:03:28
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag säger bara "håll ut, jag hoppas det snart blir bättre och bättre". Förstår att det måste vara skitjobbigt för er.

2009-05-05 @ 19:09:15
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Håller tummarna för att det skall gå bra med både läkarsamtal och skolbesök!!



Sv. Vet du, det är inte ett dugg konstigt om inte du hinner med och fixa o dona - jag har ju bara mig själv och mina katter att ta hand om.



Kramar

2009-05-05 @ 20:44:50
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: tess

Hej gumman..... tack för din kommentar. Operationen har gått bra... är hemma å försöker läka. Annat har dock hunnit i kapp mig i tanken så ja e lite nere idag å magen har gett sig. Men ja tänker mycket på dig... MASSOR. Önskar du va närmare så vi kunde träffas å PRATA.... //Tess

2009-05-06 @ 10:54:08
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Åh vad jobbigt det låter.. Hoppas det fungerar så gott det går i varje fall.. Min som får utbrott är ju bra 8 (blir 9 i augusti) men hans utbrott leder till sönderslagna grejer redan nu.. Längtar inte tills han blir tonåring :P

2009-05-08 @ 09:52:44
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: tess

Ja hoppas allt ska bli bättre. snart..... Måste va tufft även för grabben.....



Ja har mailat. //tess

2009-05-08 @ 11:02:20
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Det finns ett ljus i tunneln, jag hoppas verkligen inte det är långt bort! Du ska ha en massa kudos för att du hanterar det så bra, även om det inte känns så ibland!



Kraaaaam!

2009-05-09 @ 15:35:48
URL: http://tesstamente.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback