Tom på energi =(

Ledsen...
Jag är så trött så jag orkar inte skriva en massa inlägg!
Men ska skriva ett kort ett innan jag ska krypa ner i sängen!

Yngsta grabben har det så tufft just nu =(
Han kom inte till skolan förra veckan och i morse var det etter värre!
Han har så ont i magen,antagligen av ångest och gråter bara och vill
inte gå till skolan.
Vi känner igen detta allt för väl då flickan hade det precis likadant så vi
är väl egentligen inte speciellt överraskade!
Men ångesten kommer tillbaka då vi vet vad vi kommer att få kämpa med
ett bra tag framöver!

Tyvärr så vet vi ju att saker och ting inte kommer att bli lättare!
Och ju äldre han blir ju svårare och jobbigare får han det!
Jag ringde till BUP idag(bara flickan är inskriven där) och förklarade för
henne som det var!
ATt vi får inget stöd eller hjälp från Barnhab teamet och att vi tappat förtroendet
för dem helt!
Läkaren på teamet är underbar men det hjälper inte oss då vi har med honom att
göra 2 timmar två ggr per år!
Jag bad att få pojkarna inskrivna på BUP som flickan då vi fått mycket stöttning av
dem hela vägen och har det fortfarande trots att dottern nu fyller 18!

Psykologen på BUP skulle ta upp det på ett möte dom har i morgon och så skulle
hon höra av sig igen i morgon.

Hur ska man hinna ha barn med särskilda behov och det dom kräver när man arbetar?
Vi ska ha möte på torsdag med dotterns skola och BUP och det mötet brådskar lite!
Men det vart ändrad tid då tågetiderna vart ändrade för deras del!
Så istället för mötet 13 så var dom tvungen att skjuta fram det till 15.30.
Och jag börjar jobba klockan 16.
Ringde min arbetsplats och förklarade som det var att jag måste få gå på mötet för
annars får vi ingen ny tid förren den 12 februari.
Oh det skulle vara så besvärligt att fixa det men dom skulle ringa om det INTE går att
fixa på något sätt...
Men fattar dom att det är jätteviktig???
Och att det inte finns några andra alternativ än att jag var tvungen att få komma en timme
senare till jobbet!
Det jag var tvungen att göra var att en tjej stannade över på torsdagen en timme om jag
kommer ut på min lediga fredag för att jobba 1 timme så hon kunde gå hem då...
Tusen tack för den!

Fick även en läkartid för hälsoundersökning för att få en bedömning om jag kan få
slippa nattarbete.
Den 27 ska jag dit.
När sköterskan hörde varför jag behöver det så utbrast hon
*Tänk att man tametusan ska behöva läkarintyg för allt i dagens läge!! Tom för sådant
som är en självklarhet!!*
Jo tack,jag vet sa jag men det är lika att göra detta och få ett intyg!
Så jag hoppas att det inte blir några funderingar runt detta!

Nej nu ska jag gå och sova!
När barnen mår så dåligt som yngsta grabben gör så tar det så fruktansvärt mycket
energi av en!
Så nu är jag så trött!

Ha en bra dag i morgon!
Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Mindy

Ha en skön kväll..

2009-01-12 @ 23:14:30
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Kollar in för första gången och har läst lite bakåt för att försöka bilda mig en uppfattning om hur du har det. Ser att allt inte är lätt för dig :(

Hoppas det löser sig med nattjobb!

Ha det bäst!

2009-01-12 @ 23:24:09
URL: http://overhogdal.blogg.se/
Postat av: jayne

Du.. även om mina barn inte har samma svårigheter som dina så förstår jag så väl vad du menar. Våra älskade barn tar så mycket kraft och tid från oss, och då är det inte barnens fel.

Hade man bara fått förståelse från omgivningen, hade man sluppit all denna energi till att försöka få alla att förstå och stötta. Hade man auotomatiskt fått tider till möte som fungerar, fått stöd från skolan osv.. ja DÅ hade det oket från axlarna varit borta.

Man mår ju ändå dåligt redan bara för att ens barn mår dåligt, ändå ska man orka vara stark och drivande. Sanslöst egentligen, tycker jag.

Jag önskar så att jag kunde skicka massa energi, ork och förståelse till dig!!!

Du kämpar och kämpar....

Jag hejar på er...hejar på att ni alla ska orka igenom denna tid. Kram kram

2009-01-13 @ 06:45:23
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Rara vännen!

Du kommer att klara alla dessa samtal och möten av olika slag - det är jag övertygad om - för någonstans kommer du att hämta kraften från! Jättebra att du kontaktat BUP!!!

Tänker på dig!Kram



kramar

2009-01-13 @ 08:21:33
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: anne

Men kära, goa vännen du, kan du inte ta ledigt för vård av barn om arbetsgivaren krånglar? Och om grabben är över 12 (det kanske han är..?), så be om ett läkarintyg för honom från BUP. Du måste ju ta hand om dina barn och dessa möten är ju en del i det!



Fan. Det säger jag bara. Bodde jag närmare så skulle jag gå och jobba för dig den där ynka stunden det rör sig om. Eller någon annan stund som behövdes. Ska det behöva vara så j-la svårt?

2009-01-13 @ 10:14:47
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: jayne

Hej

Hur gick det med BUP idag, hörde de av sig?



Jag suckar , en djuuuuup suck. Tänk att lärare inte kan ta 2 minuter åt att maila till de elever som behöver extra stöd och feedback. JAG kan verkligen inte förstå det, absolut inte.



Jag är så trött på sonens lärare och skola så det står mig högt upp.... skulle kunna skrika och kasta saker omkring mig just nu... bara bete mig så illa , men... det hjälper liksom inte. Är som att köra huvudet in i en stenvägg..och vad ska det tjäna till?



Det viktigaste är min son. Han känenr sig uppgiven, inte lönt att satsa så om det ändå ska bli fel hela tiden. Han var klar i tid, behövde inte stress..och så blir det så här. EN stor stress...som lärare orsakar.



Men, i vanlig ordning har rektorn fått mail av mig.. wooohooo va glad han ska bli.



KRAM KRAM till dig...du härliga och kämpandes mamma.

2009-01-13 @ 20:53:48
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: tess

Ingen som egentligen klagat men ja känner att folk inte fattar å ja vet många på tex jobbet som läser å ja näe... men många e inne å kommenterar KUL LISTA.... FRÄCK LISTA.... COOOL LISTA... öööööö??? De va inte syftet att ja gör mig rolig.. ja ROLIG lista har nån skrivit... denna lista är ett jobb med självkänsla inget annat.... PUNKT.



Tess

2009-01-13 @ 20:59:58
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback