Farfar får ha jour

Det var denna dagen det!
Tror jag har fått reda på allt inför skolstarten nu!
Väskorna framme och handskar,mössar och tjockesockorna med.
Nu är det bara ungarna som fattas ;)

I morgon börjar jag redan 12 och det innebär att jag inte är hemma
när barnen kommer hem...
Och det innebär lite oro i kroppen...
För jag vet ju att det behövs så otroligt lite för att kaoset ska vara
ett faktum!
Har fått "anställa" farfar så han har jour i morgon.
Jag får lämna telefonnummrena åt dottern så hon kan få tag på
honom om det skulle vara något.

Gud vad  jag önskar att det skulle vara lättare ibland!
Att jag skulle kunna jobba de tider som passade mig och familjen
bättre och utan att det ska innebära ett massa pusslande och en
hel del oro!
Och vad jag önskar att jag och gubben hade kunnat göra något utan
att tänka på att ha barnvakt varje sekund!
Vi kan inte ens åka iväg och gå ut och äta middag på kvällstid utan
att någon är med barnen!
Men det är bara acceptera saker och ting som dom är!

Nu ska jag strax krypa ner i sängen och sova en smula!
Eller iaf försöka sova lite.
Den äldsta gossen har så svårt att varva ner och det är bara en massa
"Jag måste bara" hela tiden!

Hoppas ni får en god natt och en bra dag i morgon!
Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Hoppas att det gått bra idag!

kramar

2009-01-08 @ 17:35:26
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: Vaniljis

Hur har det gått idag, fick du ngn sömn natten som var? Hoppas.. kram

2009-01-08 @ 19:27:42
URL: http://vaniljis.blogg.se/
Postat av: tess

Min August har oxå haft så svårt nu ett tag att varva ner... de blir kaos med all ledighet å att han återigen är hos sin pappa... de bästa är att allt e som de alltid är varje dag...Men nu har han gått upp tidigt två mornar så ikväll somnade han utan problem... såååå skönt. För han brukar vara lätt annars om allt får vara som de ska alltså.... lillen... gud va man vill att de bara ska vara normalt va nu de e men du vet ju va ja menar....



//Tess

2009-01-08 @ 20:15:47
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Anna

Börjar skolan idag? Konstig dag att börja på=) Såg en massa barn som gick till skolan imorse, på måndag och tisdag var det så lugnt och skönt ute när jag gick till jobbet=) Knappt nå bilar ens. Men nu är det ju vardag igen.

Hur går det på det nya jobbet? Vi har fått utökade timmar så nu har jag lite mer än 87%. För mkt tycker jag=)

Ska nog gå in till hennes affär ihelg, de var ju inte så dyra.

2009-01-08 @ 20:21:11
URL: http://annams.blogg.se/
Postat av: tess

Ja å alla har vi väl vårt å alla har väl sitt å tycker de har de värst... typ men ibland vill ja oxå bara orka vara den där mamman som inte får utbrott... ja du vet. Sedan är de ju gietvis inte alltid jobbigt å hysteriskt å man e inte alltid trött men många många gånger e de ju så. Å man orkar i stort sett i alla fall jag de man måste å ändå har ju ja en underbar karl som faktiskt hjälper till men ändå... ja önskar att ja orkade göra massa kul oxå å hade råd med de oxå...



Nåja som du säger man får acceptera att det ser ut så här göra de bästa av de å se framåt... man kan ändå inget göra åt de som är inte detta i alla fall.... //Tess

2009-01-08 @ 21:42:23
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback