Dagens motivering!!!!!

Glömde skriva in i förra inlägget skolans toppen motivering till varför det skulle vara bra för sonen att byta till sär-skolan...
-Han sitter ju på enorm kapacitet så tänk hur duktig han hade känt sig!!!!
Det var den starkaste motiveringen....
Jag bara skakade på huvudet och undrar hur man kan säga nått så dumt när en förälder sitter med ångest och vill inte ta honom ifrån hans trygghet,vänner och den miljö han känner till!
Inte ta ifrån honom den tanken att han faktiskt duger och passar in!


Kommentarer
Postat av: jayne

Ja du....våra barn!!!

Min son är en idrottskille, han en stark och envis.. men han gillade inte gympan. Vi försökte läääänge klura.

Läraren är en gammal bollman som alltid har bollsporter, ingen struktur...???

Men det visade sig vara duschen. Länge gjorde han som din son... duschade hemma. Men när vi sedan skulle ha anpassad studiegång så valda han genast bort idrott... vilket är synd egentligen då han gillar att röra sig och ta i.

Jag blir så ledsen när man läser om er kamp... för de "problem" som du beskriver här gär ju inte din son till särskoleelev... dvs inget som blir bättre/sämre var han än går.

Blir också ledsen över att lärare inte kan få andra elever att förstå, att vi människor ska hålla på med rättvisst och orättvisst... DET är en viktig fråga som jag tycker lärarna skulle jobba med i klassen som tema!!!!

Jag åt aldrig mat i skolan, äter ju inte lagad mat. Jag fick gå hem och äta mackort.. orättvist... hm.. tro mig jag hade heller suttit med de andra och ätit som de, inte stuckit ut för tro mig det var det sista jag ville!!!

KRAM på dej

2009-01-23 @ 06:11:49
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Vaniljis

Läst ikapp nu... Har inga egna erfarenheter av detta men blir så arg hur dom tänker och hur det kan få gå till! Lämnar styrkekramar till dig, vännen. Kramar

2009-01-23 @ 19:29:06
URL: http://vaniljis.blogg.se/
Postat av: anne

Hur har du det idag? Tänker på dig.

2009-01-23 @ 20:44:50
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: tess

Det var ingen bra motivation... förlåt... Men så va de för arbetskompisens dotter... hon va ju MYCKET duktigare ja hoppas du läser detta på rätt sätt.... å hon stog MYCKET över ALLA i särklassen rent intelegenmässigt å detta blev inte bra... hon tappade motivationen när hon upplevde de andra som utvecklingsstörda. På dom såg man att det fanns något fel å inte på henne... man märker det bara på vissa saker å hon tappade lusten totalt. Men pga av en lärare började hon tro på sig själv så hon fick börja i vanlig klass med hjälp... Särskolan är bra men det borde finnas flera alteraniv de står jag för.



Får hoppas det ska finnas någon annan väg....





Ja massage på jobbet är det väl inte direkt men på sätt å vis via företagshälsan för att vi fått det till att problemen är arbetsrellaterade men ja njuter... FEM gånger... TACK...



Kramar

2009-01-24 @ 10:46:52
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Hoppas du haft en bra helg vännen... //Tess

2009-01-25 @ 14:48:37
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback