Akta er för att vara borta mitt i middagen!!!

Yes!!!!!
Jag fick göra segertecknet i morse och dansade nästan ut genom
dörren då det var dags att köra grabbarna till skolan!
För jag fick yngsta grabben att gå till skolan med!
Helt otroligt hur något som många andra föräldrar kan se som en självklarhet
kan glädja en annan förälder,nästan till tårar!
Så idag har det varit en ganska bra dag!
Tyvärr så håller tröttheten på att ta livet av mivg och energi finns det inte
många gnuttor kvar av!
Men,men...

BUP har haft möte idag om vi får skriva in grabbarna där igen.
Dom har inte hört av sig efter det MEN vi ska ju träffas på Torsdag så
det kan hända dom väntar till det mötet.

Har varit en riktig ragata i mina tankar i natt gentemot oförstående
människor!
Tänker då närmast på mitt jobb och att det inte finns personal nog så att
man kan gå iväg på ett möte utan att det ska rasera en hel arbetsplats!
Att få höra saker som att *ja måste du gå så måste du* och *Ja det blir
ju lite problem för det är ju mitt i middagen och dom andra måste ju få
ut sin rast*
Men inte blir mina barns behov tillfredsställda om de andra som jobbar
får ut sin rast eller om det inte är mitt i middagen??
Och det är väl självklart att jag MÅSTE gå på detta möte.
Inte springer jag där för att det är så himla roligt eller för att få mig en
kopp kaffe!!

Urk!
Min lillebror har åkt på den berömda vinterkräksjukan!
Så nu väntar man på reprisen här hemma  =(
Skit om man råkar bli sjuk!
Hur löser dom "mitt i middagen" och rasterna på jobbet då??
Men man kan ju gå och jobba över middagen nån annan dag  =(

Nej,nu är det dags att trolla några barn i sängen och sen försöka
koppla av en stund!
Ha det bra därute!
Kram


Kommentarer
Postat av: tess

Att bo där uppe kan inte va nå hitt om man e frusen inte.... Ha e go natt du med ska ge mig ut i kvällen med hunden snart å lägga in handdukar i mitt nya skåp i badrummet... //Tess

2009-01-13 @ 21:30:22
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: anne

Du skulle inte kunna trolla mig i säng också...? Istället för att sitta trött i soffan...



Du får nog bara ta och sätta dig över surkommentarer på nya jobbet. Det finns alltid folk som aldrig förstår eller inte vill förstå, eftersom deras eget liv är normen.



Jag kan tänka mig att du höll andan i morse, utifall sonen skulle ändra sig i sista stund. Skönt att han förmådda ta sig till skolan.



Kramar på dig!

2009-01-13 @ 21:53:12
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Tanten

Härligt med allt du åstadkommit idag. Ibland tror jag att det är helt omöjligt att hoppas på att andra människor ska förstå. Alla går vi liksom omkring i vår egen lilla värld av bekymmer men i ditt fall på jobbet är det ju helt klart ett arbetsedningsproblem egentligen. För så är det en del saker måste man gå ifrån och göra och det är ett helsicke ibland att vara den som ska jobba kvar då, men det är ju inte ditt fel att det blir för få kvar.

2009-01-14 @ 06:42:14
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: anne

Hur har du det idag? :)

2009-01-14 @ 19:33:12
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Daniel

å må lillebror tillfriskna snart!

2009-01-14 @ 21:33:37
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback