kan nån säga hur man ska bära sig åt för att bli pigg??!!

Helst av allt vill jag bara lägga mig ner och sova bort en hel vecka här för så trött är jag!
Men det har jag ju förstått att det inte funkar så det är väl bara ta sig i kragen och försöka fungera!
Jag kan inte fatta hur trött man kan bli och jag vet inte hur jag ska komma ur detta.
Men bara att ta en dag i taget och göra det bästa av allt!

Har haft långa samtal med sonen om detta med skolan och försökt "hota" med att nu har rektorn ringt hem också så nu måste han försöka komma iväg till skolan.
Han nickar allvarsamt och lovar att prova gå till skolan iaf på förmiddagstid som var överrenskommet men så fort han blir arg eller ledsen här hemma så skriker han rakt ut att han tänker minsann inte gå till skolan!!
Han hittar alla ursäkter för att slippa gå och för att han känner att han inte klarar av den biten!!
Samtidigt som man bara vill skrika rakt ut åt honom att allt blir mycket jäkla enklare om han kan göra som man säger så får man dåligt samvete när man ser att han fixar det bara inte!
Och han visar ju sitt dåliga samvete med pussar på pannan och ord som "lilla mamma" "Min lilla vän" och jag ska krama och pussa alla hans nedrans mjukisdjur hela tiden....
Men det är hans sätt att krypa ifrån den tragiska verkligheten!!

Hmm, i morgon börjar mitt nya liv....moooohahahahahaha!!!!!!
Vi har här tillsammans i släkten bestämt oss för att nu fasen får det vara bra!!
Nu ska vi sluta med onyttigheter och godis och börja motionera!!!
Låter som goja i mina egna öron men nu måste man verkligen hitta på nått!
Vi har alla så himla lätt på att lägga på oss i vikt!
Och snart är det ju sommar....
Har så sjukt mycket snyggt i garderoben som jag köpte den sommaren jag hade gått ner massor i vikt åch det vore ju roligt att få användning för dem igen!!
Hant ju inte ens börja nöta upp dem ju....
Och går det bra ska jag uppdatera er på bloggen!!
Går det inte bra så glöm att jag ens skrev nått om det ;)

Jag håller tummarna för att jag inte ska bli sjuk!!
Halva släkten har legat i en ganska seg influensa med förkylning,feber och vidrig hosta =(
Och jag orkar inte bli sjuk ju!!
Och har precis börjat mitt nya jobb!
Jobbar mitt första ensamma skift i morgon!!

Nej,nu tillbaka till tvätt,ihop-plockning och dusch av barn innan det är dags att sussa!!

Ha en trevlig kväll!
Kram på er!!




Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Jobbigt när tröttheten inte ger med sig!

Men det där med nya liv, så kör jag med hela tiden..man måste peppa sig själv på nåt sätt och det är väl gott som något :-)

2009-02-22 @ 20:05:02
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Anna

hihihi...

Kunde inte låta bli att små skratta lite åt det där att du måste pussa alla hans mjukdjur=)

2009-02-22 @ 20:10:43
URL: http://annams.blogg.se/
Postat av: anne

Trött är jag också och massor med vikt skulle jag behöva bli av med. Jag misstänker att de två sakerna hänger ihop...Det är inte sovaborttrötthet det handlar om, utan dåligkondiströtthet... Jag vet inte vad som skulle få mig att ta itu med detta på allvar, tanken på mitt blodtryck räcker inte...



Det låter tungt med grabben, jag vet inte hur jag skulle hantera det. Jag hoppas det börjar rulla i rätt riktning snart för er.



Kram!

2009-02-23 @ 11:43:26
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback