Polis, Polis, PotatisGris!!!!

Idag har vi så varmt och fint höstväder ute!!
Det är så vackert med alla röd/orange och gula färger!
Vi var på stan och lämnade in grabbens cykel på rep...
För 3:e gången!
Det måste varit ett måndags exemplar =(

Kom på när vi åkte hem, att snart försvinner min varning på
körkortet jag haft i strax 2 år!
Det var en otroligt klumpig grej av mig och jag fick verkligen skämmas!

Det var skolstarten Ht-06 när jag körde yngsta grabben till skolan!
Han var stressad och orolig!
Jag var stressad och orolig då jag visste hur jobbigt han har det!
Och efter mycket tjorv, tjafs och strul fick jag in ungen i bilen!
Försenad som bara den!

Jag var slarvig och kollade inte ens om han hade bältet på sig!

Ångest i magen och min enda tanke var att få honom till skolan!


Sista biten fram till skolan är det "30-väg".

Och naturligtvis körde jag för fort då mina tankar var på helt annat håll!

Svor högt och ljudligt då jag såg polisens laser peka mot mig!

Grabben hade iaf hajjat till och slet på sig bältet!
Själv såg jag bara körkortet segla iväg som ett skepp mot horisonten!
Eller....snarare som ett stridsplan som flög förbi!

Polisen vinkade naturligtvis in mig!
Polisen med lasern var riktigt arg och visade mig hastigheten!
"Du körde 49km/h på 30-VÄG!!!"
Jag vet, svarade jag bara och höll på att börja gråta!
Så tittar den andra polisen in i bilen på mig.
"Oj,oj, och inget bälte på dig!!"
Förlåt, pep jag bara fram!
"Nu kör du in på sidan, parkerar bilen, slår av den och kliver ut!! Och ta körkortet
med dig!!"
Det är hemma, svarar jag ynkligt då jag kom på att jag inte ens fått plånboken med mig...
Jag trodde Polisen skulle smälla av och bura in mig ett dygn eller två!!  ;)

Han tittade in i bilen på grabben som hade två golfbollar till ögon av skräck!
"Bra att grabben har bilbälte iaf"
Jag sände en tyst tanke till min son av tacksamhet som hade handlat snabbt när han såg polisen.
OCH jag var säker på att nu åker körkortet!

Polisen sa att naturligtvis kommer det att lämnas en rapport och det blir böter på detta!
Och om jag hade kört någon km/h till så hade kortet åkt!
Fortfarande med gråten i halsen men nu mest av tacksamhet för att jag fick
behålla mitt körkort så frågade jag hur dyrt det blir.
Då han kanske trodde jag var ledsen över böterna så vet jag inte om han tyckte
synd om mig eller om han drev med mig, men sa iaf.
"Det kostar dig 1400 för fortkörningen, 600 för att du inte hade något bälte men
du får rabatt på bilbältet så jag skriver bara 300 på det!"

Men jag struntade i om han drev med mig eller om det faktiskt var så!
Jag tackade och nästan grät av lycka när jag åkte hem med min böteslapp!
Väl hemma dansade jag in, skrek av glädje och gubben trodde jag
hade blivit galen när jag pussade böteslappen på 1700 kronor, samtidigt
som mitt leende gick från öra till öra!
Men en sådan gång förstår man hur mycket körkortet betyder!
Och just då sved inte ens de 1700 jag fick betala!
OCH man lär av sina misstag!

Så nu i November borde min varning strykas ur registret!

Hoppas ni alla har en bra dag!
Kram




Kommentarer
Postat av: jayne

Men usch...vilken historia... Tur att det gick som det gick ändå!!!

Man lär ju sig av vissa händelser så...eller?? ;)

Jag har inget körkort..aldrig blivit av att jag tagit det....och ja... det går bra ändå.

Ja du... familj... allt detta kämpande och energi som man lägger på barnen..... tar kraft. SÅ är det, tyvärr... man glömmer lätt bort att vara kvinnan i mannens liv... ha ha ha..

KRAM

2008-09-20 @ 17:20:26
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: jayne

nepp..inget extra häftigt ljud fårn själva tv:n... men..men...jag får kolla upp det.

Ja du..liv... i luckan har vi här ändå.. Äldste sonen har lanfest här hemma.. han hade glömt säga det till oss..så när vi hade ätit klart så ringde det på dörren...där stod kompisar ...

Ja ja ja.. dte ordnade sig eftersom sonen ju var hemkommen och allt...

Minnet...minnet.

Ha dte gott

2008-09-20 @ 21:08:26
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback