Ibland känns allt så tungt!

Sorry!

Har inte orkat skriva något nytt inlägg på någon dag!
Man kan inte tro och förstå att det tar så mycket krafter av en bara
för att barnen börjar skolan!
Men mycket som ska fixas och grejas och möten hit och dit!
Och denna oro för att inte allt ska fungera bra för dem gör att man dalar psykiskt!

Så mycket tid har gått till att vila lite och skjutsat dottern!
Fram och tillbaka!
Fram och tillbaka!
Och så jobbat på kvällen...

Dessutom fick vi veta av våran Brukare att han planerar att byta assistans bolag!
Om vi går över  till ett privatägt företag så mister vi flera tusen i lön per månad
samt de förmåner vi har!
Så jag måste chansa på att det dyker upp något nytt under de fyra månader som jag har i
uppsägningstid!
Så just nu känns det som att det är ingen ide att vänta på besked från FK och Vårdbidrag
om det kanske innebär att jag måste börja stämpla!
Skulle man måsta ta en åtgärd så blir det ju mest troligt dagtid och jag kan inte vara hemifrån
på förmiddagarna då jag måste hjälpa barnen till och från skolan och på morgonen.
Och tackar jag nej till en åtgärd så får jag inte stämpla...
Känns som om man kanske hamnar i en rävsax igen!
Detta var inte vad jag behövde just nu!  =(

Ja jag vet att jag klagar men jag känner mig bara så fruktansvärt trött!
Och nu är det jobb hela helgen och fram till Torsdag igen!

Livet känns underbart!!
Ha det fint!
Kram


Kommentarer
Postat av: tess

Tycker oxå att nu när ungarna har skolan å man jobbar igen så hinner man inte mycket annat... man har ju ett hem å sköta med som min mamma alltid på pekar.... ha ha... trvlig fredag kväll//Tess

2008-08-29 @ 19:22:47
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Daniel

Kom med i bastu ikväll, det skulle pigga upp vill jag lova! :)

2008-08-29 @ 19:26:32
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: tess

Ja man blir ju så trött på dom ibland brukar fundera på om man kan sätta ut dom på annons men när han sätter sig sådär å frågar tusen frågor kan man samtidigt inte bli arg han e ju totalt underbar ungen ha ha... //Tess

2008-08-29 @ 19:42:05
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: jayne

Hej

Ja du.... våra stackars underbara härliga barn!!!!

Tur man älskar dem så mycket som man gör...

Hoppas verkligen att du hittar en lösning....kanske vill bli assistent åt min son... hi hi hi

2008-08-29 @ 19:55:23
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: jayne

Ja du... jag sa till skolan en gång... ni får väl anställa mig som assistent åt sonen då... men nej. Håller med, blir för nära.

MIn son gick på skolan/fritte där jag jobbar i år 1-3. Vi är en liiiten skola med 32 barn så... han hade det jobbigt... ha ha ha

2008-08-29 @ 20:16:38
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Äsch, det verkar inte gå på räls för dig...!

Hörde på TV ikväll att nu minsann skulle FK beta av alla gamla handläggningsärenden under september.. Hoppas på det för din del också så du får beslutet om vårdnadsbidraget i af!!!



Kram



2008-08-29 @ 20:37:21
URL: http://enannanmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback