Vad är det som styr?

Ibland blir man konfunderad!
Vad är det som styr?
Hur tänker sonen vad gäller det här med skolan?
För i morse fick jag honom att gå!
Utan protester bara farfar kom och hämtade honom efter skolan för han ville inte gå hem!
Det kunde det ju vara värt tyckte jag och maken ringde farfar och frågade....

Jag gick som på nålar hela morgonen ända tills vi satt oss i bilen!
Då började jag tro på att det kanske faktiskt finns en chans att han går!
Men man törs inte koppla av förren man önskar honom en bra dag och han stänger bildörren bakom sig!
Behöver jag tala om för er att jag var världens lyckligaste mamma idag??  =)
Får se hur många dagar det håller i sig nu!

Barn-hab's sjukgymnast ringde upp mig då jag hade avbokat mötet i morse vi skulle haft hos henne och då sonen skulle testat sin vippbräda.
Men jag avbokade det för jag ville inte ta honom från skolan när jag väl fått dit honom.
Och om sanningen ska fram så fanns det lite bakomliggande irritationer där med!
Eftersom dom verkar tro att alla problem försvinner om dom kommer med allehanda hjälmedel så får jag nästan ett anfall då dom nonchalerat BUP*s alarm om att detta ärendet brådskar!
Hade tänkt vänta ut dom och se hur lång tid dom skulle vänta innan dom tycker att det brådskar men naturligtvis kunde jag inte hålla tyst när hon ringde utan frågade vad dom hade tänkt sig!
Ja,sa hon att dom hade just pratat om det och hon skulle gå på engång och prata med dom andra så skulle dom kolla upp när vi kan ha ett möte och ringa mig i eftermiddag!
Tror ni att dom har ringt?
Nä, just det!

Igår hade jag gett upp!
Eftersom sonen inte varit i skolan på hela förra veckan och inte igår så vart min tanke att om han ändå inte går till skolan så har vi inget att förlora på att låta honom testa att gå till särskolan.
Men då han gick i morse så vaknade kämpar instinkten igen och nu får man försöka hitta nya lösningar!!

Hoppas ni haft en bra dag!
Själv har den varit helt okej här!
Haft besök av tre av mina 4 syskon,ett syskonbarn och min mamma idag.
Och det var trevligt!

Nu ska jag äta en smörgås då jag inte hant med det innan idag!
Till middag blir det hemlagad  potatismos och renskav i sås av creme fraishe och grädde med champinjoner och lök!
Det är så himla gott!

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: anne

Slit och släp med andra, jag kan tänka att du misströstar stundtals. Jag har ingen aning om vad man gör i situationer som era, men nog borde det väl finnas någon i er omgivning eller bland de ni kontaktar, som kan lägga upp en vettig handlingsplan? Som har kunskap och erfarenhet? Ni är knappast de första att ha det så här!



Renskav har jag lärt mig tycka om det senaste året och nu har jag velat ha renskav i två veckor utan att få det till lunch på vårt vanliga ställe!

2009-01-27 @ 21:18:54
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Ia

Hoppas Du kan få njuta och stanna lite i den känslan av att få iväg honom!!!!



Kramar från ett väderunderligt Västerås...

2009-01-28 @ 10:09:53
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Chris

Tack så mycket! :)

2009-01-28 @ 13:02:10
URL: http://tarantinos.blogg.se/
Postat av: Chris

haha okej, då förstår jag. Tyckte väl att din blogg kändes obekant. Men det var ju ett bra misstag, för nu har jag ju ännu en blogg att kika in på när jag sitter och har tråkigt hehe



Tack ska du ha, din blogg är inte fyskam den heller :-)

2009-01-28 @ 14:29:28
URL: http://tarantinos.blogg.se/
Postat av: jayne

oh... hur gick det idag????

Du har ngt att hämta hos mig. Kram och heja heja

2009-01-29 @ 13:17:32
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Susan

Du har blivit nominerad till Veckans blogg hos mig av Jayne.



Vinnaren utses på Tisdag.



Lycka till=)

2009-01-29 @ 15:27:44
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Hoppas du får vara lyckligaste mamman många dagar till:-)

2009-01-29 @ 22:12:51
URL: http://tesstamente.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback