Tack för stöd och bra tankar!

Usch!
Trevlig start på dagen!
Hade tid hos tandläkaren kl 7.30 redan och det var ju inte utan att jag darrrrrrrrade i knävecken när jag gick dit!
För dom som känner mig vet att jag är tandläkar rädd!
Det skyller jag på min mor som alltid har varit sjukligt rädd för tandis ;)

Kom dit och la mig i den hatade stolen!
Tandläkaren,Agnetha, var underbar!
Talade om att jag var tandläkar rädd och hon tyckte det var bra att jag talade om det.
Hon berättade vad hon skulle göra och vad hon gjorde hela tiden.
Dom tog en röntgen bild som hon tyckte såg "skum" ut!
Jag gillar inte skumt sa jag förtvivlat!!
För skumt innebär oftast inget positivt!
Hon skrattade bara och tyckte nog jag var otroligt fånig men det kan jag bjuda på!
För jag gillar verkligen inte skumt så det så!!

Och mycket riktigt...
Även denna tand hade jag lyckats pressa sönder i sömnen.
Det fanns tydliga sprickor och spår av gnisslade tänder!
Och naturligtvis....
ROTFYLLNING!!!!! =(

Inte nog med att det är otrevligt,otäckt och jag är jätterädd....
Det är jättedyrt med!!!! =(
Men jag vet ju....det är jättenödvändigt med....
Fy så jag tycker synd om mig själv!
Men nu nedrans blir det en bettskena!!!

Och så var det ju skolmöte idag!
Vi skulle sätta oss ner och diskutera hur man ska tänka och hur man ska handla om det är så att han har jobbigt att komma till skolan.
Man har anpassat ämnen,material och liknande till hans förmåga.
Vi vet att gymnastiken är ett problem då ofta dessa barn har jobbigt med att klä av sig och byta om inför andra och duschen är ett problem.
Vi har sagt att sonen får duscha hemma i stället efter gymnastiken då timmarna är sista timmen.
Men så klart har det ju diskuterats bland grabbarna i klassen och dom har varit på honom och bla sagt att om han inte har handuk med sig så får han torka sig i t-shirten.
Så det ämnet han har tyckt varit jätteroligt har nu blivit en plåga!
Men gympaläraren hade sagt åt klassen i dag att då gympan är sista timmen är det frivilligt för alla barn att duscha där eller hemma,vilket som...
Få se när första protesten från någon förälder kommer.

Sen har det även varit någon diskussion i matsalen med någon av killarna som anser att det är SÅ ORÄTTVIST att sonen får ha med sig egen matback trots att vi försöker hålla samma mat som på matsedeln.
Ibland brister det så klart men det är ju inte så att vi skickar med plättar om det är blodpudding på skolans matsedel ;)
Och ingen förstår att sonen med all säkerhet hellre hade sluppit utmärka sig med sin egen mat om så hade varit möjligt.
Läraren B berättade att en dag hade jag glömt att skicka våran egen gaffel och då hade det varit tvärstopp!
Det är mycket som är turbulent just runt matsituationen.
Så våra tankar är ju om det är antingen dusch eller matsituationen som är skyldiga till att det är så jobbigt just nu.

Vi pratade även om att i fall han fortfarande tvärvägrar så ska man försöka få honom i bilen på eftermiddagen och då åka med honom till skolan i stället!
Och den tanken har jag även haft men inte vetat om det är möjligt att genomföra!

Sen berättade jag att vi väntade på ett livstecken från Barn-hab teamet då BUP hade talat om på det mötet dom hade att det brådskar med detta möte då Sonen fått det så jobbigt och då dom hade lovat att ta kontakt med oss på engång och boka in ett möte.
Det är en vecka sedan....

Nå vi testar och fungerar det sen inte ja då vet jag inte hur vi ska tänka igen då.
Bara ta en dag i taget och känna efter lite efter vägen hur vi vill ha det.

Ha en bra kväll på er alla!
Kramar till er och tack för erat stöd!


Kommentarer
Postat av: Anna

Åå, jag e oxå hysteriskt rädd för tandläkaren...

Fast det gör inget för jag har inte haft råd att gå dit på väldigt läng... Borde oxå ha en bettskena, har gnisslat sönder två tänder, så dom har rammlat av i bitar. Inget kul..



Kram på dig

2009-01-22 @ 22:03:15
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Åsa.S

Åh, vad jag lider med er alla... rotfyllningar och alla "problem" i skolan....

KRAM på dej!

2009-01-23 @ 09:35:59
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Plus i kanten för gympaläraren som kommit med en kreativ lösning för att stävja synpunkter runt duschningen!



Skit med rotfyllningen - det är inte kul ur något perspektiv. Men bettskena är nog bra att satsa på för framtiden!



Tänker på dig! kramar





2009-01-23 @ 10:49:00
Postat av: Mia

Apropå tandis... stackars dig... Dyrt är det också. Jag är också i tandis händer just nu. Jag tappade en porslinskrona som gick förlorad. Dyrt som tusan, men ett måste!



Bra beslut av gympaläraren, tycker jag. På det sättet blir det lika för alla! Alltid något i er jobbiga situation!

2009-01-25 @ 10:26:18
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback