Grrr

Grrrr!!!!
Hur fungerar kommunen egentligen och varje chef på varje arbetsplats
eller område måntro?
Stället där jag jobbar nu på ligger på en del vikarier och igår när jag kom
dit så hade en av vikarierna hastigt hoppat av för hon hade kommit in på
skola och valt det istället!

Var i kontakt med den som har hand om vikarie-poolen i går men även nu
direkt på morgonen då jag vet att mellanboendet ligger med en del vikarier
och nu fick jag ju även veta om denna vikarie som hoppade av.
MEN ändå så tar chefen på det boendet in de vikarier som vikarierat där,först och främst
medan vi som är fastanställda av kommunen inte har någonstans att ta
vägen utan får ta det som blir över i sista stund!!!
Kontrade "min" chef med detta nu så jag väntar spänt på ett svar!!
Kanske dags att facket börjar se över hur det ser ut på alla arbetsplatser!

Nu ska jag vänta in min son som kämpat här under veckan trots att det varit tungt!
Känns så skönt att han gått sen i tisdags iaf!

Ha en underbar fredagskväll på er därute!
Massor av kramar!!


Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Helt rätt att ni vill hjälpa henne att stå på egna ben!

man ser ju alltför många tragiska fall där "barn" bor hemma alltför länge hos gamla föräldrar. Jag tror att alla vuxna människor behöver känna den friheten att inte vara beroende av en anhörig. För visst är det stor skillnad att få den hjälpen av någon som har det som jobb, och sen "bara" ha en "familjerelation" med föräldrar och syskon.



Kram o ha det fint!

2009-01-16 @ 14:23:32
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Det är lättare att beta av samtal och kontakter inför framtiden när man har några planer...och det verkar dagens möte ha resulterat i. Håller tummarna för att praktiken skall lösa sig!

Viktigt att stödja för någon form av eget boende. Såg många gånger när jag arbetade för en förening för anhöriga till funktionshindrade, rent fruktansvärda konsekvenser för både föräldrar och barn, när man inte tog tag i detta i tid.



Blir glad att läsa att din lille kämpe varit i skolan!



Önskar dig en trevlig helg vännen!

Kramar



2009-01-16 @ 19:32:13
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: Vaniljis

Men det ser lite positivt ut väl, och vad bra att han gått hela veckan! Du är en riktig fighter. Hejar på dig goa vännen! Kramar

2009-01-16 @ 21:58:49
URL: http://vaniljis.blogg.se/
Postat av: anne

Du ser. Det går framåt. Ni har fått massor av viktig information och kanske ett förslag till lösning. Skolan du beskriver låter jättebra! Vad säger dottern själv om det? Vill hon söka dit? Det låter som att ni är på väg med detta eller hur?



Kram på dig!

2009-01-17 @ 22:43:07
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback