Jobbig fredag =(

Ja jisses vilken fredag det blev...
Har sovit på förmiddagen efter att först ha ringt
kuratorn på gymnasie skolan.
När jag väl somnade så ringde hon upp mig för det var
något hon ville informera om vad gällde dotterns schema
och planering.

När jag somnade igen så ringde yngsta sonens fröken.
Sonen min hade varit med om tråkigheter på skolan igår igen.
Han kom hem och grät efter att hans plågoandar(alltid 2 samma) varit
honom igen.
Så idag ringde hon och började med att säga att hon hade några saker att ta upp.

Först då att hon pratat med grabbarna och att deras versioner går lite isär.
Sen att grabben sagt att han inte kan vara med på gymnastiken för han
har SÅ ont i sitt knä.
Men då ingen lapp fanns med så ville hon kolla det.
Men det tredje hon hade att ta upp ville jag INTE veta.

Då hade hans plågoandar bestämt sig för att vara med grabben idag och
tillsammans hade dom plockat ihop näver och löv och eldat i skogen
vid skolan!
En rastvakt(kanon!) hade tagit dem på bar gärning när det rök!
Då hade förvisso de två andra grabbarna pissat på elden och stampat på
den men inte fått det att sluta ryka riktigt!

Att min grabb också kan det vet jag, men han blir så tacksam över att vara med
grabbarna, känns det som ibland, så att han går med på vad som helst!
Och det var en av de andra som haft med sig tändstickor till skolan.

Mamman till den grabben som hade med sig tändstickorna skrek rakt ut igår, då jag ringde och påtalade för
henne vad som hade hänt i skolan då hennes grabb varit med och jäklats med min grabb igen!
När jag talade om för henne att nu räcker det så skriker hon
"Vad vill du att jag ska göra?? Slå ihjäl honom??"
Men nu får du väl ge dig sa jag!
Men att det måste göras något åt detta!
"Jag tar i honom ordentligt varje gång men jag får inte slå honom!"
Tror hon att ett kok stryk hade fått hennes son att sluta mobba andra?
Konstigt att sonen är lite elak av sig....

Idag var jag iaf mitt i all bedrövelse glad över att vara ledig!
Tills jag och gubben tog oss en ordentlig diskussion!
Vi skulle åkt till min mamma för han skulle kolla hennes dator som verkat fått virus!
Men vi vart så osams så jag åkte inte dit.
Det uppfattade inte han utan åkte dit i alla fall och ringde och var skitsur
för att jag inte åkt dit!
Men han gick iaf in och det var tur!

Efter en stund ringde min mamma och var helt hysterisk!
"Du måste komma upp! Chricka(Hennes man)krampar och han sitter i fotöljen
och dör i från mig" skrek hon.
Jag som precis var på väg in på affären fick lämna allt och springa tillbaka till bilen.
Ringde gubben som var där men han sa att han kunde inte prata då han försökte
få Christer och reagera.
Men han hade iaf fått mamma som var totalt utflippad, att ringa ambulansen.

Jag körde nog som en biltjuv upp och när vi kom upp hade ambulansen just kommit!
Christer hade kommit till medvetande igen men visste inte vad som hade hänt,
vart han var eller vilken dag det var!
Ambulansmännen var säker på att det var något celebralt och hade bråttom att
få med honom in på sjukhuset.
Men då han var så väck efter krampen så var han aggressiv och skulle baske mig inte
åka någonstans!

Tillslut fick dom upp honom på bärstolen och åkte in med honom.
Men varken skallröntgen eller prover visade något och Christer började
kvickna till igen!
Dom misstänkte ett epilepsianfall eller liknande.
Fast han har aldrig haft något sådant innan.
Men dom trodde oxå att det kan ha lösts ut av att han inte tål de värktabletter
han äter för värken i sitt flera ggr opererade ben.

Ganska skrämmande vilka effekter det kan bli.
Och mamma hon sitter nog därhemma och är lika chockad än.
Hon skulle inte åka på sjukhuset för att kolla honom(hon var chockad)
men jag tvingade dit henne för annars hade hon bara sett bilden av hans kramp
och tillstånd.

Nå, nu mår han mycket bättre.
Men någon lugn, ledig fredag vart det inte för mig eller någon annan!  ;)
Fast nu ska jag gå ner och kolla  Irene Huss- Guldkalven

Ha det fint där ute!
Kram


Kommentarer
Postat av: jayne

.... men herre min...

Vilken dag!

Sonen.. Jag tycker att nu måste skolan vakna. Här måste in en handlingsplan inte bara för din son utan även för dessa två pålågoandar... Du känner till Likabehandslingplaner...??? Mobbingsplan måste alla skolor ha idag! Där måste stå HUR skolan ska agera i såna här lägen.

Klart din son kan, klart han ska veta att detta är fel. MEN man måste ju också ta hänsyn till varför han gjorde det, hur kände han när han stod där och fick vara med...??

Mamman... OJ... eh... vad säger man?? Denna kille kan inte må bra, men vad hjälper det er? HÄR måste ju skolan absolut rycka in... detta måste stoppas!!! Finns inga ursäkter... kolla in skolverkets BEO.

Din man... ja du... kärlek är väl underbart!!!

Tur att mammas sambo klarade sig..fy va hemskt...usch ja.. Klart hon är chockad, och ni med.. det förstår man ju!!! Hemskt när man inte får veta VAD det beror på...

Ja du.. vilken dag... förstår om du är helt slut nu... stackare!

Hur är det mellan dej och maken nu då?? Hur mår din son??? En bamsekram till dej!!!

2008-09-19 @ 23:00:00
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Pia

Puh, blev alldeles slut av att läsa.. Glöm inte att andas emellanåt och jag skickar dig en stor, varm kram!

//Pia

2008-09-20 @ 14:52:22
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Oj... det var mycket på en gång.

Kramar till dig vännen!

2008-09-20 @ 20:11:44
URL: http://enannanmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback