Rara små barn... =)

Ahh...
"VI" har kommit tillbaka efter en dag i lotternas värld ;)
Fast jag vart less på att vara "VI" ett tag och gick för att titta in
våran höstmarknad en liten vända!
Det var kanonfint väder och mycket folk!
Och jag köpte detsamma som varje år...
Motiv sockor och Glödkaka åt mina monster =)
Dom har ätit som galningar i dag!
Undrar varför jag aldrig lär mig och inte köper mer av bröden!

Brorsan, hans tjej och deras lilla knyte som börjar bli så stor
var förbi ikväll för att låna film!
Kan inte fatta vilken rar unge dom har!
Han bara skrattar och busar jämt!
Leendet upp till öronen och de sötaste smilegropar man kan ha!
Han har nästan inge hår och ofta drar han in läpparna i munnen
och då ser han precis ut som en 80-årig gammal gubbe  ;)

Tur man har alla syskonbarns småungar att glädja sig över när man inte
orkar skaffa sig egna små pluttar!
Och jag skulle inte vilja börja om igen...
Kompisen min som är ett år äldre än mig väntar sitt 3:e barn nu i Oktober...
Min yngsta har just fyllt 11....
Man kan inte fatta att hon orkar!
Jag beundrar henne!

Nej mina vänner!
Ha en bra natt och sov gott!
Själv ska jag gå ner och kolla "The Flock"

KRAM


Kommentarer
Postat av: jayne

Ja du... ibland vill jag skaffa mitt tredje och sista barn.. men så kommer en annan sida in, den tråkiga..moraltanten, hur ska man orka det.. nä jag börjar bli gammal..

Min son har svårt med stuktur, planering och överblick. Har alltid glömt saker.. kanske inte tappat bort men glömt.

Jag har nog kompenserat detta för mig själv.. mina nycklar, mobil och plånbok ska alltid ligga i väskan..så vet jag VAR det är.

Andra saker som mobilladdare, tejp, sax m.m kan ligga var som. Tror jag ska veta var jag lägger de men... nope. Sån är min son med. Han har numera koll på de där viktiga sakerna... de andra...hmmm

Men hans brist på struktur när det gälelr skolarbete blev mer tydligt i högstadiet. Plötsligt ska de fixa allt själv. Märker detta också på min yngste som nu börjat i sjuan. Han är van vid att lärare skriver och skickar lappa.. NU ska han själv fixa allt... men han börjar klara detta nu... till skillnad på storebror.

Tack för dina värmande ord..Ja du.. "vad har jag för val".. men VI gör ett kanonjobb... absolut gör vi detta!!!

Som en pappa sa i programmet.. Enda skillnanden på honom och hans son, var just att sonen hade honom...

Min son har mig... dina barn har dig!!!!

Kram

2008-09-06 @ 22:46:13
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Erik Keding

Det jag fastande mest för är min undran över vad en glödkaka är?

2008-09-07 @ 11:20:23
URL: http://theartist.blogg.se/
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. Anne von Porat

Det är faktiskt grymt irriterande när folk hela tiden ska härma mig.

vissa har blogg bara för att göra parodi på mig

2008-09-07 @ 12:29:25
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: Fru Rödebäck

Kunde inte undgå vad du skrev till Hertiginnan von Porat och jag älskar det du skrev. Fan vad bra skrivit ;)

2008-09-07 @ 12:29:33
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Fru Rödebäck

Det är fruktansvärt löjligt att hon är så rädd för att någon skall vara bättre än henne. Hon fattar inte att alla bara driver med henne. Funderar på att gå samma spår som Erik Keding och döpa om mig till Hertiginnan Rödebäck ;) Lust att hänga på?

2008-09-07 @ 12:42:34
URL: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback