Jag har ingen ADLIG titel men iaf ett LIV!

En ny dag!
Som så många andra dagar!
Tackar H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N åter igen för länken!
Jag har fått många intressanta kommentarer!
Och jag hoppas verkligen alla ser mig för den jag är och
kan utläsa min ironi över vissa "Stora", "Berömda" och ack
så självgoda bloggerskor!

Jag tror jag är ganska nöjd med att vara den jag är!
Jobbar inte åt några stora företag!
Bara åt Kiruna Kommun!
Som personlig assistent!
Och jag har minsann "Undersköterske utbildning!" ;)
 
Jag har inga "VIP" kort till något ställe...
Däremot består börsen av bonuskort och liknande till ICA,COOP,LINDEX,Q8/OK osv...
Jag är inte medial...
Fick däremot en knuff i ryggen hos min mamma som påstår sig ha en
ande inneboende hos sig!
Och har väl själv hört ett och annat konstigt!

Och OJ!
Jag har inte st XS på mina kläder!
Dom drar nog mera åt XL hållet!

Jag kör en gammal FORD vart det röda lacket numera ser ganska rosa ut!
Men det är inte alla som har en rosa Ford heller!

INTE heller har jag någon ADLIG titel!
När jag gifte mig fick jag ta över ett gammalt finskt efternamn som kommer
från någon av byarna i Tornedalen!

MEN!
Jag har en man och 3 underbara barn som jag älskar över allt annat!
Jag har två hundar som jag inte älskar fullt lika mycket!
Jag har iaf ett jobb som gör att jag känner mig värdefull även om
jag inte blir rik på det!
Jag har vänner som för mig betyder så otroligt mycket!

Och det viktigaste av allt!
Jag har självdistansen kvar!
Jag hoppas jag har sunda värderingar och att jag kan förmedla dem
väl!
Iaf till de som är mottagliga för det!
Jag kan ta kritik och försöker vända dem till det bättre och tänka efter vad det nu
var jag gjorde fel!
Jag känner att jag trots allt har ETT LIV!
Även om jag ibland hade kunnat vilja leva det annorlunda!
Men jag  tar livet som det är och lever det som jag kan!
Och jag får acceptera det UTAN att HITTA på en egen drömvärld!
De gånger jag vill drömma läser jag böcker!

Ha det fint därute!
Kram


Kommentarer
Postat av: tess

Ja ja kämpar på men de e som sagt inte lätt varje dag och ja vet va du menar.. man vill bara sova.. //TEss

2008-09-09 @ 13:49:55
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: §uperjuristen

Nu förstår jag verkligen varför du är så intresserad av hertiginnan. Hennes liv blir glamouröst och du klarar inte av det. Ditt liv är lite tråkigt, inlägget talar i klarspråk.

2008-09-09 @ 14:01:29
URL: http://superjuristen.blogg.se/
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. Anne von Porat

Jag förstår inte varför du tror att jag ska rätta mig efter den kritik du kommer med. Visst du är nöjd med ditt liv men varför har du då behov att att trycka till mig? Det låter väldigt motsägelsefullt i mina öron om du är nöjd med ditt liv. Jag förstår att du älskar dina barn men vill du ha beröm för att du älskar dem, Okejdå en berömmelse faller på sin plats här.



Vidare vill jag säga vad får dig till att tro att andra inte är nöjda med sina liv? Jag jobbar också dessutom för 3 olika företag. Jag är nöjd ändå trots att jag som ni andra inte hinner se på tv. Jag hinner inte gå ut och dansa kan endast närvara på evangemang som jag är speciellt inbjuden till. Jag är hos frisören, make up artisten och fotografen allt för att kunna lägga in det i bloggen. Varför gör jag det tro? Jo för jag är anställd bloggare och inge amatör lboggare. Jag menar inget illa med det men jag måste upfylla vissa krav det behöver ni andra inte göra.

2008-09-09 @ 14:06:37
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. Anne von Porat

Du är anonym och feg finns knappt en bild på dig. står du inte för dina åsikter



Låg eller hög vill jag inte tala om det är under min nivå att göra det.

synd att du saknar ödmjukhet dina barn behöver en förebild och inte en bitter mamma



Jag kanske är någorulnda ytlig på bloggen för den är offentlig men vad är då du? anonym är det ytligaste man kan vara shit vad du talar emot dig själv hela tiden

2008-09-09 @ 14:19:53
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: LINA VERONICA

denna länken hittade jag precis! http://bloggtips.se/blogg/5ghpc/h-e-r-t-i-g-i-n-n-a-n-anne-von-porat snacka om kul! hennes stora företag är tydligen att jobba som tolk i domstolar! ;D

2008-09-09 @ 14:31:14
URL: http://linaveronica.blogg.se/
Postat av: jayne

Men hallå.... anonym är det ytligaste man kan vara... oj då... va ytlig jag är då...ehhh..sorry.. gör mig till KÄNDIS...vill INTE vara ytlig.

Hallåååå...hjäääääälp.

Ja du ska ha beröm.. inte bara för att du älskar dina barn, utan för att du finns där för dem DET är värt beröm! Och det är inte att vara ytlig..nooo way!!!

Anna.. dax att vakna...kanske?

Hummorn har du kvar.. ja du (och Anna med...??).

Massor massor av kramar...

2008-09-09 @ 15:02:04
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. Anne von Porat

Dina barn kommer att växa upp med en mamma utan självförtroende du är ingen bra förebild för dem. Men de är ju egna individer.

Det är aldrig bra att ge sig på andra såsom du gör med mig.

2008-09-09 @ 15:40:34
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: jayne

Ja du.... ytlig... hellre det i såfall.

Kan bara sucka när jag läser hennes anfall häruppe.. föär fasiken..lämna dina barn utanför detta... vad menar hon?? Känenr hon dig...?? Hur vet hon vad för slags förebild du är för dina barn? Jag tror du är en toppenförebild.

Min mamma var en kämpe, hon var en tigrinna när det gällde oss döttrar... minns många fighter hon tog för vår skull.

Idag ser jag upp till henne...hon är min förebild.. och vi komme rvara våra barns..och vi är bra förebilder..därmed basta!!!

Min krona är på sniskan... ha ha ha...men det är DET värt.

Kram

2008-09-09 @ 15:50:31
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: LINA VERONICA

haha, seriöst! jag vill ta första bästa tåg upp dit och bara skrika ut allt jag tycker om henne! hon kanske fattar om man står jämte henne och verkligen visar att man menar det! ;D AAAAAH!!



och vad fan menar hon med att dina barn kommer växa upp med en mamma utan självförtroende? de tär fan bättre att inte ljuga än att ha självförtroende i såna fall och jag tror man får minde självförtroende genom att ljuga faktiskt!

2008-09-09 @ 17:16:26
URL: http://linaveronica.blogg.se/
Postat av: Hänt Extra!!!!!!!!!!

Sanningen kommer fram och ännu mer avslöjanden om den s k Hertiginnan eklateras snart......

Enligt en säker källa inom "Håvet".

2008-09-09 @ 17:30:41
Postat av: Erik Keding

Oj, nu ligger verkar i ett krig ni två nu!

2008-09-09 @ 17:57:39
URL: http://theartist.blogg.se/
Postat av: Carro

Men hallå, vad är det som händer här på din blogg? :) Du får berätta nångång vad allt detta handlar om, jag orkar inte läsa. :)

2008-09-09 @ 18:29:36
URL: http://carrofine.blogg.se/
Postat av: Nisse

Aa, det är ett beroende utöver det vanliga, det går bara inte att vara utan!! =P



Sant, det är la bra...? haha!



=)

2008-09-09 @ 18:42:58
URL: http://nisseeggbert.webblogg.se/
Postat av: Talia

Huhuhuh =) Snart är vi medieprofiler här i Kiruna! Precis som Hertiginnan!

2008-09-09 @ 20:09:51
URL: http://lonelydarling.blogg.se/
Postat av: anne

Av bilderna som jag tidigare sett på "H:s" blogg så är nog även hennes klädstorlek närmare XL än S. Så med utgångspunkt från bara det..



Läs inte bloggen, bry er inte om ev kommentarer, ignorera. You are so much better than that.

2008-09-09 @ 20:36:12
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: jayne

Ingen fara alls... säger bara mer om henne är om oss...så...

Kram på dej

2008-09-09 @ 20:47:22
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. Anne von Porat

lågt av dig att ge dig på min vikt

den falske söker många vitten det gör du när du skriver flera namn till mig

jag bryr mig inte jag överlever utan er sympati

2008-09-09 @ 20:59:53
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. Anne von Porat

Du är låg som utnyttjar dina barn för att komma åt mig bara för att min blogg är stor

Du är bara avundsjuk

Du vill inte mig väl för att min blogg är stor och välbesökt sorgligt men det kryllar av din sort.

Folk missunnar alltid dem det går bra för

Jag har aldrig gjort dig ont varför börjar du ens kritisera mig från första taget

Det är bäst för dig att du är anonym för du vågar inte ens stå för dina egna ord. Du skäms över din bitterhet därför döljer du ditt namn. Kom inte och säg att du gör det för dina barns skulle. Kritiserar du också mig och min blogg för dina barns bästa? Vad vill du lära dina barn? Att man ska djälvas med folk det går bra för? Bra förebild säger jag bara. Fortsätt med det du gör men det finns inget gott i ditt sätt att angripa mig, min vikt eller att jag är invandrare. Du är på en sjuk låg nivå. Jag skulle aldrig gå in i en blogg och angripa någons utseende som du gör. DET DU GÖR FUL OCH LÅGT Blanda inte in rödebäck hon är en söt tjej vad hon än skriver så gör hon det med värdighet.



Jag och Rödebäck kanske inte tycker lika men respekten håller vi kvar trots diskusion. Dig går det inte ens att diskutera med.



Din vän Jayne likaså hon kan också diskutera på en normal nivå. De har inget gemensamt med ditt sätt att argumentera för de dikuterar på en mycket högre nivå än dig. Därför sluta med ditt sätt den är inte bra varken för dig eller någon annan.

2008-09-09 @ 21:09:52
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. Anne von Porat

förlåt det var inte du som nämnde att jag försökte bli svensk det var LIna Veronica. Det var riktat till henne ang min invandrarskap

2008-09-09 @ 21:12:44
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: Bubbel bubbel......

Såpaserien bubblar vidare med "Härtiginnan von Poret" och hennes "försvarsadvoanka" (?) Supjuristen....Skål!!!!!!!!

2008-09-09 @ 21:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback