Vad är felet på DAGENS UNGDOMAR????

FY!!!!!
Jag blir helt enkelt bedrövad, förbannad, arg, ledsen och ilsken!!!
Min 12-åring ropar upp mig till hans rum i kväll när han sitter vid datorn.
Jag kommer upp och han visar mig en dialogruta!

Där blir han ganska grovt hotad av en 16-årig tjej!
Hon hade bla skrivit att "du ska fan dö" och hon skulle skicka äldre killar och plocka honom....
Jag såg hur orolig sonen var och det var inget trevligt samtal.

Jag skrev till henne och frågade om hon var medveten om att det hon sysslade med var olaga hot...
Jo tjena!!!! Fick man till svar.
Skrev att jag kommer att göra en anmälan mot henne.
What ever! Jag var bara en dum tant till morsa som skulle sköta mitt eget!
Frågade vart hon hade sina föräldrar och hur dom tagit hand om henne då hon verkar
så vilsen och bitter??
Aaaa, vanligt av en förälder att skriva så????!!!!

Har aldrig varit med om maken till kaxigare unge!!
Men jag vart förbannad och gjorde en anmälan!
Och dessutom fick vi genom bekantas bekanta fram namn, adress och telefonnummer till henne!
16 år och bor ensam....

Stackars tjej, för något är ju inte som det ska!
På sitt personliga meddelande på MSN har hon skrivit
"Hej, jag heter Pettersson och jag har blivit anmäld för olaga hot...Haha!!!"

Har folk verkligen ingen respekt för andra i dagens läge?
Blir så ledsen!
Och tycker synd om grabben som ska behöva gå och vara orolig för att kanske vara ute
och cykla ensam om kvällarna!
Kanske orolig att ta sig till och från skolan....

Nå, i morgon ska jag ringa in det namn och telefon nummer jag fått fram!
För det är nog ganska viktigt att markera att detta INTE är OKEJ!!!
Jag tvivlar inte på att grabben säkert kan ha kaxat lite han med, men steget därifrån
till att hota med äldre killar som ska plocka en och dessutom mordhota någon, det är långt!

Nej, nu ska jag sova en stund innan det är dags att stiga upp med barnen!
Ha det bra där ute!
Kram!



Kommentarer
Postat av: jayne

USCH....förstår din "ilska"...klart ngn måste reagera. Om vi som är vuxna inte gör det vem ska då göra det? Känner de varandra eller??? Ja du... man undrar...16 o bo själv... stackrs liiiten tös.



Tjat... ha ha ha .. ja... tjatmamma det är jag... ha ha ha..men dte bjuder jag på... fast jag önska så klart att jag slapp.

2008-09-04 @ 06:47:57
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback