Det ges och det tas!

Fredag mina kära vänner!
För många innebär det att det äntligen är helg!
För mig innebär det att jag jobbar helg =(
Urk!
 
Nåväl, det får gå!
Min chef ringde mig idag!
Jag har väntat på vårat möte och att vi ska bli
uppsagda från våran tjänst.
Det är så det alltid fungerat tidigare då man jobbar
som Personlig assistent!
Man har något som kallas antingen "PAN" eller "HÖK" avtal.
Har man ett PANavtal så innebär det att så fort ditt arbete hos
den brukaren du är anställd hos av någon anledning är
över då är också ditt arbete hos kommunen över.
HÖKavtalet innebär att om ditt arbete hos brukaren är över så
görs en utredning och man kollar om en omplacering kan göras.
Om så inte är fallet så sägs man upp.
Om dom däremot hittar en placering under tiden ¨så hävs uppsägningen.

Men i morse fick jag veta att "Vi har varit anställd så länge så vi sägs inte upp!"
Och nu tänker ni att nu borde jag jubla och vara glad!
Och på ett sätt känns det bra!
Tills hon sa att jag kommer att hamna i rekryteringsgruppen!
Och det innebär mest troligt att jag ska finnas på plats, inte mer än
mina 55% men mest troligt fem dagar i veckan...
Förmiddag skulle jag gissa!

Vad händer med mina barn då?
Jag vet ju att dom inte fixar att vara ensam på morgonen!
Så nu känner man sig som att man sitter i en rävsax igen!
Mitt mål med vårdbidraget var från början att kunna arbeta
heltids skift men mer sällan för att det ska gagna oss som familj och
vi ska kunna finnas till för varandra mer och ha ett normalt familjeliv!
Men det känns som att den biten är på väg ifrån mig IGEN!

Nå jag ska vänta tills jag varit på mötet med att måla fan på väggen!
Men som kvinna....
Ja ni vet!
Man planerar och vill helst ha allt färdigt ett år framåt om det går!  ;)

Mitt inlägg igår kväll om Porat skrevs mest med glimtet i ögat och
ironi och med reflektioner över tidigare inlägg!
Nothing more and nothing less ;)

Ha en bra dag!
Kram


Kommentarer
Postat av: anne

Jo, nog förstår jag väl att det var så. men det har hänt att jag själv går in på vissa bloggar jag hjärtinnerligt tycker illa om för att se om det finns mer att förfasa sig över, och det innebär ju att jag bidrar till bloggens "popularitet". Jag tycker mig ha förstått att du är en osedvanligt sund person och ganska ironisk mellan varven! ;)



Ja, det är paltigt när man inte kan styra över sina egna arbetstider. Jag inbillar mig att som egen företagare skulle kunna göra det i viss utsträckning. Det är inget som skulle kunna lösa detta för dig och din familj?

2008-09-12 @ 16:05:02
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

Det var litet åt det hållet jag tänkte, men inte att du skulle jobba hemma. Finns inte någon personlig assistent som har egen firma däruppe? Kan inte brukare anställa den de vill eller måste det vara de som kommunen väljer? Du kunde väl ha en förmiddags-personlig-assistent-firma?



Jag förstår att detta verkar långsökt, men kanske det går att göra?

2008-09-12 @ 16:57:57
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anna

Kan inte Micke flexa lite på sitt jobb då? Och sluta senare. Isåfall vore ju förmiddag perfekt för dig, att arbeta under tiden de är på skolan och sen va lediga hela eftermiddan och kvällen tillsammans!=)

2008-09-12 @ 18:16:57
URL: http://annams.blogg.se/
Postat av: jayne

Usch ja...du... jag förstår att det känns si så där.

Klart man vill veta hur/när man jobbar. Man har ju redan stress som det är...så då kan allt abra bli så hinla fel... i tankarna i allafall. Hoppas du får ett lugnande besked på mötet.

Mail....KUL!!!!!

Kram

2008-09-12 @ 18:35:34
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Anna

Om du har tur så kanske du får ett jobb där du börjar tex kl 9=)

2008-09-12 @ 21:12:41
Postat av: Britt-Marie

Ja, det var ju ingen höjdare, det tänkbara scenariet på jobbsidan;) Hoppas det löser sig.



Det är stor skam att inte FK kommit med något besked förrän nu.. Du har ju inte kunnat göra något själv åt detta innan beslutet kommit.. Men fy vilket jobb för dig att skriva överklagan... även fast du har många bra argument till varför de bör besluta annorlunda... Det ta´r både tid och energi!



Kram

2008-09-12 @ 22:00:59
URL: http://enannanmamma.blogg.se/
Postat av: Tanten

Besvärliga år det där när man ska pussla med ungar och jobb.

2008-09-13 @ 10:05:26
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: jayne

Hej

ja du... skolplikt borde väl innnebära att alla får rärt stöd för att komam igenom... Kan man tycka. Men så är det icke. tydligen

Haft en bra dag???

Kram

Har jag tackat för mailet...ska svara...

2008-09-13 @ 19:47:30
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback