Anmäla eller ej?

God morgon!
Idag när man vaknat och sovit på saken så känns gårkvällens hot mot sonen
mer som ett mycket omoget beteende från 16-åriga tjejen!
Och jag gissar att det är en sån "liten flicka" som har svårt att ge sig om hon väl
börjat kaxa sig!

MEN jag vet inte om jag ska ge mig med det!
Samtidigt så är frågan hur lönt det är...
Hon får ju inget straff, det förs ju endast in i socialas protokoll som får
ta hand om anmälan.
Och tyvärr gör dom inte så mycket åt saken!
Det jag är rädd för om jag gör en anmälan mot henne är att hatet mot min son växer sig enormt då!
Vad tycker ni?
Driva anmälan vidare eller ej?

Nu ska jag snart sätta mig ner och beställa lite skivor från wesellcd.com
Så grymt mycket billigare än att köpa dem i stan!

Nu kom min mamma och min syster med hennes son på besök!
Ha det fint!
Kram


Kommentarer
Postat av: anne

Jag förstår att det som hände igår kväll känns annorlunda i dagsljuset, men jag tycker du ska ta allvarligt på det. Det där är inget skämt.



Låt vara att inget händer, de sociala kanske bara gör en notering, men tjejen får ändå klart för sig att hon passerat en gräns. Kanske förstår hon inte vad, men att hon har gjort något som inte accepteras blir ju klart.



Jag skulle väl dessutom tro att din grabb oroar sig för att möta henne oavsett vad du gör. Kanske att du rent av skulle försöka träffa henne, så hon får ett ansikte på den som inte accepterar hot. Inte för att det skulle vara ett trevligt möte, men hon ser att det finns en människa bakom anmälan.



Fy fan, jag skulle gått i taket, och hur mycket sådant här sker inte via nätet!?!

2008-09-04 @ 15:39:03
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Pia

Min dotter råkade ut för samma sak(blev kallad hora och killen hotade med att döda henne). Som vuxen kan man förstå att killen var besviken över att hon inte var kär i honom och att dessa ord inte var allvarligt menade, men samtidigt är det inte OK att hålla på så. Hon blev förbannad och gick själv till polisen och gjorde en anmälan. Förundersökningen lades ner men hon kände sig stolt över att ha stått upp för sig själv(bokstavligt talat)och dessutom hade hon fått bra feedback från polisen. De tyckte att hon gjorde helt rätt och var jättemodig.. Hon skulle inte "ta någon skit" från någon!

2008-09-04 @ 16:11:09
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Erik Keding

Kläm åt den kaxiga tjejen, någon gång måste alla lära sig hur man beter sig och inte beter sig!

2008-09-04 @ 17:24:08
URL: http://theartist.blogg.se/
Postat av: anne

Du. Som du säger "skitunge". Det är trots allt ett annat barn det rör sig om. Var kommer hon ifrån? Vilken skit släpar hon omkring på? Kanske inte har rakryggade vuxna i sitt liv? Med detta menar jag självklart inte att du ska bli stälföreträdande förälder, men kanske behövs markering från vuxenvärlden.



Men jag kan också förstå att du tvekar för din sons skull.

2008-09-04 @ 20:48:26
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Det är riktigt att markera när någon beter sig så här! Något regelrätt straff blir det ju inte, men frågan är ju om socialen överhuvudtaget vet att hon bor ensam idag. Hon verkar ju vara rejält snett ute. Och det lär ju inte bli bättre av sig självt. Om hon inte redan har, så borde hon i allafall ha en stödperson från sociala som styr upp tillvaron.



Vår familj fungerade som akut-jour fosterhem under en tid. Så jag har mött en och annan på ytan kaxig tonåring som blivit omhändertagen, men också sedan på avstånd kunnat följa att det tack vare tydliga markeringar, om vad som är rätt o fel faktiskt gått att vända. Tyvärr är det väl så att i deras ursprungsfamiljer har det många gånger saknats såväl RAMAR som KRAMAR, som alla ungar så väl behöver.

2008-09-04 @ 21:49:27
URL: http://enannanmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback