Ännu en explosion.....

Söndag...
En lugn sådan förutom allt bråk härhemma som kantar
denna vardag!!!
Alla går och är som tidsinställda bomber!
Och det är inte mycket som behövs för att det ska explodera...

Samma tjafs och gräl som alltid!
Pojken skruvar sönder sin nyinköpta cykel trots att vi varnade
honom noga för att det blir inga fler cyklar då vi satsade
lite mer pengar på dem nu!
Men det ska vara halv och hel singelspeed och gudarna vet vad!
Och nu??
Jo det är inget speed alls, för som vanligt...
Det har hänt något med den...
Det var inte med hans mening och han har inte gjort något!!!

Maken förbannad så klart och jag irriterad för att han alltid är förbannad
och sur när det är helg och han måste vara med sin underbara
familj i två hela dagar!!
Såååå
Grälet är ett faktum!!

Sen kommer dottern ner med sitt kaxiga leende på läpparna
och säger att hunden ska minsann ingenstans när jag hotar
med att köra fanskapet till värmevärket!!
För denna jävla hund går inte att få rumsren hur vi än försöker!!
Står det så mycket som en enda pinal på golvet så pissar han mot det!
Är han av någon anledning missnöjd så pinkar han oxå!

Jag har noga förklarat för min dotter att om hon nu vill ha kvar
sin hund som hon påstår sig älska så mycket ,så är det som
gäller att hon ska städa efter honom 2 ggr i veckan!
Och när hon nu skurat efter honom så har jag sagt att hon ska
lyfta in hinken i badrummet så att vi slipper ännu en pöl...
Men nä!!!!
Då lämnar man hinken och hunden lyfter nöjt på benet!
Och hon?
Jo hon får skäll så klart!

Av vilken anledning kan man inte göra allt som ska göras
på en gång så att man slipper detta helsikes bråk??
Om alla gjorde sitt så behövdes det inget gräl....

Allt jag vill är att detonera dessa bomber och göra mig av
med dem för gott!
För jag vill att alla ska kunna leva i harmoni med varandra och
det fungerar inte i detta huset just nu!
Det enda jag är säker på är att det måste hända något
radikalt och det måste hända NU!
För jag orkar faktiskt inte mycket till!

Ha en bra vecka och en lugn Söndag kväll!
Kram


Kommentarer
Postat av: Pia

Ni verkar ha hamnat i en ond spiral.. jag vet hur det känns.. även om det förmodligen inte hjälper dig ett dugg :o)

Kram på dig!

2008-10-13 @ 19:59:50
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback