Arg som ett bi!

Måndag!
I kväll jobbar jag mitt sista skift och sen är jag
ledig i hela 10 dagar!  =)

Jag kan bara skratta åt mig själv när jag vaknade
i morse!
Jag förundras över att jag kan bli arg som ett bi
även mitt i natten   ;)

När jag la mig så skulle jag lyssna musik som jag
gör de flesta nätter!
Tog fram gubbens hörlurar från påsen som hör till!
Jag har fått låna dom om jag är försiktig för de förra
jag lånade av honom som var ganska dyra,åt hunden upp!

Så innan jag lyckats tjorva ut röran på hörlurarna var jag
redan lite matt o less  ;)
Men jag la telefonen (lyssnar från mobilen) fint på säng-
bordet och "klämde" fast den under den vanliga hemtelens
sladdar så att det på natten skulle vara lätt att hala ur den
från sin plats och lägga den i lådan sen.

När jag vaknade till och musiken var slut så skulle jag
göra allt det jag hade tänkt mig innan.
Men det slutade med att hörlurarna snärjde in sig i tele-
sladdarna.
Och hemtelen ramlade i golvet...
Och jag var tvungen att tända lampan och med ett öga
försöka reda ut röran...
Så innan jag jag var klar så var jag sur som bara den!
OCH ganska klarvaken  ;)

Sen när jag väl somnade så drömde jag mardrömmar  =(
Jag drömde att ett av mina barn försvann och jag trodde att
det var någon som hade tagit honom.
Men av nån anledning for han vilse,ensam därute.

Och jag var så ledsen och orolig!
Och jag var så arg att dom hade tagit just det barnet som klarade
sig sämst!
Det är nog min oro för just yngsta pojken som kommer fram ibland!
Han har ett uselt lokalsinne, han har svårt med tidsbegrepp.
och så fort det är nått som blir jobbigt så blir han så himla
ledsen och orolig!

Så i drömmen såg jag hans förtvivlan när han letade för att
hitta hem och hur rädd och ledsen han var!
Och hur orolig och ledsen jag själv var  över honom.
Och det gick många dagar utan att jag hittade honom!
Så när jag vaknade så slog hjärtat som en hammare i
bröstet på mig!
Och jag grät!!!
Och jag kunde inte sluta gråta trots att jag vaknade och
visste att det bara var en dröm!
men jag behövde väl få tömma allt som fanns därinne!  ;)

Hoppas ni får en bra dag,alla vänner!
Många kramar från mig!










Kommentarer
Postat av: JOSEFIN

Riktigt snygg header :D



kolla in min tävling om två ansiktsmasket pluss en överraskning på min blogg, kolla länken:

http://josselee.blogg.se/2008/october/min-forsta-tavling.html#comment



Kolla även min budgivning på en helt oanvänd klänning!

Hoppas på en fortsatt bra dag :)

2008-10-27 @ 14:22:56
URL: http://josselee.blogg.se/
Postat av: tess

Du han e så snyggis å ja skulle gärna skicka honom upp till er för han e så charmig så... //Tess

2008-10-27 @ 18:12:22
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: anne

Vilken natt!!! Och inte kunde du strunta i sladdtrasslet utifall hunden skulle komma och vilja sätta tänderna i litet plast...



Hemsk dröm dessutom! Jag brukar inte förlora barnen så ofta längre, men de börjar ju bli litet större. Jag har ju min resa-iväg-och-packa-väskor-dröm som återkommer i litet olika variationer. I lördags morse drömde jag att typ min yngsta syster (fast ändå inte hon, du vet hur det är i drömmar) födde barn och det var jag som fick hålla barnet först och det var en flicka med TRE ögon! Vad ska man dra för slutsatser av det tro? Kanske att syrrans döttrar håller ett vakande öga på henne? Inte helt uteslutet, för antagligen (om nu denna sjuttioelfte utredning slutförs) har hon ADD.

2008-10-27 @ 19:52:08
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: tess

Ja vi blir nog utan katt vi med...



Ja han e nog inte allegiframkallande Peter mera berondeframkallande... ha ha ha //Tess

2008-10-27 @ 20:16:05
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Pia

tänk vad man ska bearbeta om nätterna! Puh!

Kram på dig och hoppas att du får vila oxå under dina lediga dagar!

2008-10-29 @ 20:59:21
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback