Tog den lätta vägen...

God kväll på er!

Hela Tisdagen har förflutit.
Jag är fruktansvärt trött idag.
Försökte vila på förmiddagen men det var
mera kört kändes det som!
Telefonen ringde i ett...

Först ringde min chef och sa att hon fått in mina
papper där jag sökt tjänstledigt pga Vårdbidrag och
så min ansökan där jag sökt semester i December.
Den sista ansökan hade hon fått tillbaka från löner
för dom hade ifrågasatt om jag verkligen bara har 11
skift i December!
Det tyckte dom var för lite...
Men om jag jobbar blandat med långa skift oxå så
förstår jag inte vad problemet är?!
Om jag jobbar heltid,8h skift så innebär det ca 21-22
dagar per månad!
Så rimligtvis borde 50% innebära 11 skift då jag inte
jobbar 4h dagar????

Sen ringde polisen om min tidigare anmälan av den
16 åriga tjej som hotade min son.
Han visste mycket väl vem denna tjej och hennes
föräldrar var.
Han ville bara informera om att detta är en problem-
familj och att en anmälan kan innebära att allt går åt
andra hållet.
Han trodde att det kunde bli flera resor värre för min son.

Då jag vill att det ska bli lygnt runt detta så tog jag den
enkla vägen!
Jag struntade i att anmäla henne.
Jag lysnade på honom och gjorde det som jag tror blir
bäst för min son,även om jag personligen tycker att det
är att låta henne komma undan lätt!
MEN!
Hon hade ändå inte fått mer än en anmälan till Sociala!
Och man får kanske försöka tänka att denna tjej kanske inte
har haft det så lätt hemma!
Så jag lät det vara!

Annars händer här inte så mycket mer!
Jag har legat på soffan och kollat 2 avsnitt One Tree Hill!
Svårt att hålla ögonen öppna men jag kämpade på duktigt  ;)
Och nu tror jag minsann att jag ska gå ner, äta en smörgås och
sen lägga mig på soffan en stund till!
Om man rent av inte kryper ner i sängen med musik i öronen!

Ha en bra kväll på er!
Tusen kramar till er!



Kommentarer
Postat av: anne

Så polisen uppmanade dig att ta tillbaka din anmälan?!? Får det gå till så? Vad händer med tjejen då? tar någon hand om henne eller får hon hållas?



Vilken konstig historia!

2008-10-21 @ 22:14:22
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Daniel

Borde du ändå inte anmäla!?

2008-10-22 @ 00:34:23
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback