Storm o Houdini ;)

Solen skiner men jag tror inte fåglarna kvittrar för
dom har nog baske mig stormat bort!!
Graderna ligger runt 0 så det brukar ofta innebära
hård blåst här uppe i Kiruna ;)
Har jag tur så har allt skräp här ute som ska lastas
på släpet, redan blåst bort! ;)

Jag har tyvärr inte så mycket nytt att berätta!
Jag tänkte gå ut med hundarna nu först.
Sen vet jag inte om jag ska börja plocka däruppe
först eller om jag ska ge mig på att lasta lite här ute.
För jag slår halvt ihjäl mig varje gång jag försöker ta
mig ut på baksidan och det är ju synd ;)

Sen måste jag försöka ta mig upp på stan och kolla
en jacka åt äldsta grabben.
Han växer sådana kopiösa mängder per år så nu får
vi gå på vuxen storlekar.
Vår- jackan vi köpt är i st M.
Och han har snart vuxit om både mig och pappa med
sina 170 cm!

Men han var lång redan när han föddes och läkaren
skrattade åt honom ;)
54 cm lång och vägde 2975g ;)
Så ni kan ju gissa att han såg ut som en pinne!
Och ändå var jag så stor när jag väntade honom.
Men det fick vi ganska snart en förklaring på då han kom
ut och dom tog ut navelsträngen.
Sköterskorna bara gapade och skrattade!
Det var den längsta navelsträng dom sett!
Dom bad om ursäkt men sa att dom var bara tvungen att
få mäta den!
Fine ;)
Den var 1m och 30cm lång ;)
Efteråt så är man glad att gossen inte fick leka Houdini
därinne =(
Även om allt var jobbigt ändå med den förlossningen!

Nåväl....
En ny jacka var det...hihi....

Nu ut med hundar!
Ha en bra dag på er därute!
KRAM



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback