Sjuk igen =(

Hello friends!

Idag är en helt vanlig tisdag!
Lika trist som så många andra!
Grabben som varit sjuk i nästan två veckor, vaknade i natt och
hade ont i både halsen och örat!
Så då var det bara att beställa tid till läkaren i morse...
13.20 idag fick vi tid och nu är vi hemma igen.
Med 30 påsar kåvepening granulat...
Fråga hur lycklig grabben är?
För han är så känslig för smaker och är även taktilt känslig!

Känns lite jobbigt när man ska till läkaren när man måste
förklara sig varje gång, varför sonen inte svarar på tilltal.
Jag tycker inte om att stå framför honom och berätta varför han
inte svarar när någon okänd pratar med honom.
Det är en av hans svårigheter!
Men då många läkare verkar tycka att det hör till hyffs och fason
att svara, oavsett så måste jag tyvärr förklara.

Men iaf så hade lilleman öroninflammation.
Så nu blir han hemma ytterligare några dagar från skolan =(

Idag blev det önskekost av grabben.
Han ville ha Taco så då fick det bli så!
Det är ett tag sedan vi åt det så det funkar.
Inte min favoriträtt men man får vika sig ibland ;)

Ha en bra kväll på er därute!
Kram


Kommentarer
Postat av: jayne

OJ... först... jag tror ändå att ju mer alla vet desto "fortare" kommer man att uppmärksamma tidigare. Finns fler signaler...

Men Oj.. maten! Jag äter ingen lagad mat... slutade innan jag knappt hunnit börja. Maten blev en kamp sedan och idag (sedan lääääääänge) äter jag mackor, ost, saltkött, pommes, korv... ja... pannkakor.. ung så ser min mat ut.

Jag kan tänka mig att ngt hänt mig som liten och ung vad det var.. men ja....

Jag tycker inte att man tvunget ska ställa massor diagnoser hit och dit utan grund, men jag tycker man ska vara uppmärksam

2008-11-11 @ 21:29:06
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: jayne

Precis!

Jag har faktiskt, aldrig anklagat mig själv... däremot passar jag på att NU ta reda på allt och udnerlätta för oss alla men jag tar också med mina kunskaper till jobb... det är viktigt att sproda kunskapen, så fler slippa känan sig misslyckade och.. ja kanske även kunna hjälpa föräldrar.

Kram på dej

2008-11-11 @ 21:41:32
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: anne

Stackars liten..Men varför granulat? Har han svårt för tabletter?



Skriver de inte i journalen om din sons problem, det vore ju bra om du slapp upprepa detta inför varenda ST-läkare som passerar er vårdcentral...

2008-11-11 @ 21:48:49
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Tanten

Nämen kraken, kåvepeningranulat.. Minns en eländes jul när dottern skulle ha flytande kåvepenin för att morbrorn hade hjärnhinneinflamation. Vi trattade i och ungen spydde. Vilken pärs! Det var en lättnad när man kunde tjata sig till tabletter fast hon var liten, det funkade. Skickar lite "tyck-synd-om".

2008-11-12 @ 16:20:41
URL: http://plasttanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback