Leva på en öde ö....

Nähepp!
Det var inte gud som retades, det var Telia som
haft fel på sitt nät!
och tydligen så ska det ha varit problem i hela
Sverige!
Men nu verkar det fungera iaf!

Har just ätit hugin-nyttig mat!
Plättar...
Men det är gott det med ibland!
Ungarna är lycklig varje gång dom får sina plättar
iaf och det är väl huvudsaken!
Själv hade jag kunnat leva på ris varje dag och nått
gott till.
Jag tror det var meningen att jag skulle blivit Kines
eller Japan!

Satt och läste NSD(våran dagstidning) medan jag åt.
Läste om ett par runt 50-års åldern som hade tagit ledigt
från sina jobb i ett år och flyttat ut i en stuga på en öde ö.
Dom hade bunkrat upp en massa konserver och livsmedel
och så levde dom på som dom själv sa "Fisk o kärlek" för
det är gratis!
Förutom fisken då som jag hatar så fick man bara den där
känslan inom sig...
JISSES vad SKÖNT att få leva så i ett år!
Å andra sidan så tror jag att jag hade fått spel att vara utanför
civilisationen i ett helt år men just nu hade det varit skönt
att få leva så ett litet tag iaf  =)

Nu ska jag börja lite med kvällens arbete så att man kan krypa
ner i soffan i lugn och ro och se lite tv senare i kväll!
Blir nog en Varg Veum film tror jag!

Kram


Kommentarer
Postat av: jayne

Oj.. kanske man skulle leva i en stuga i ett år.. ta barnen från skolan och bara njuta av livet i ett helt år... hämta krafter och energi.. kan vara utan fisk jag med...

Ja du... minioritet... men jag tror inte att våra barn är det egentligen.. men skolan har inga kunskaper att hitta och ta tillvara på alla barn... tyvärr.

2008-11-03 @ 21:57:46
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: jayne

Håller med, tyvärr... Därför borde man bland annat ta reda på alla som behöver stöd... då blir det kanske tom "billigare" att köpa in hjälpmedel och att tvånget att satsa på kunskap ökar... alla har att vinna på detta.. Men det fattar icke skolan.. tyvärr...

2008-11-03 @ 22:05:23
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback