Jag hatar TAXAR!!!!!

Så, då har halva Lördagen gått!
Först hade vi tvättstuga på morgonen.
Sen ville min brukare gå till "Asian shop" och köpa lite skumma
varor till hans lite skumma mat =)
Så vi tog oss upp på stan.
Han promenerade i halvstorm och jag tog bilen!
Vi inhandlade färskvarorna på Ica först och sen gick vi vidare
till Asian shop.
Där blev det Torkad Shitake svamp, en överfull påse!
Lite nudlar, wasabipasta, wasabi-jordnötter och lite godis samt
nått som såg ut som sjögräs.
Gissar att det var nått sånt med.
Och så 10 kg Japanskt ris!
Han passar alltid på att storhandla när jag har bilen men det är okej.

Vi har så kallt här inne idag igen.
Var tvungen att gå och slå igång elementet innan jag törs ge mig på
att lägga mig för att vila därinne!

Den 17/11 ska den vidriga lilletax djävulen till veterinären och knipsa
bort sina bollar!
Om han hinner så långt vill säga!
För idag fick jag börja med att tvätta när jag kom hem på rast!
Han hade varit vänlig nog att gå och släppa en pink i grabbens säng!
Det finns inga ord som kan beskriva hur mycket jag hatar denna hunden!
Och hade jag fått bestämma hade han fått en somna in spruta i stället!
Och sen detta bråk med den slöaste unge som finns!
Dottern älskar hunden så länge länge hon slipper gå iut med honom!
Men får han inte gå ut med henne minst två ggr per dag hädanefter så
ska han få stanna kvar hos veterinären!!!

Nu mot sängen!!
Ha en underbar lördag!
Kram




Kommentarer
Postat av: anne

Den där jycken har då retat gallfeber på dig!!! Är han din eler barnens eller? Jag skulle nog bli galen om vi hade en hund som pinkade överallt. Du tror inte han behöver träffa en sån där hundpratare? Så han får berätta varför han pinkar inomhus?



Baka fyrstekakan du, liiiite pillig, men rolig att göra och sååå god!

2008-11-08 @ 16:22:14
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anna

Mina pissade ju i soffan några gånger när hon var ung. Vi la saker och små möbler på soffan så fort vi inte var där för att få bort vanan hos henne. Så att hon inte skulle komma upp, och hon fick aldrig vara uppe inte ens när vi satt i soffan.

Även om ni kastrerar Malte kan han ha vanan kvar. Ta bort allt som han pissar mot. Låt honom inte vara ensam där det finns saker han brukat pissa på.

Även om det är tråkigt och jobbigt att plocka undan grejjer så är det ett sätt iaf.

Det var väl lite lättare för oss eftersom vi inte hade barn som glömmer plocka undan och stänga osv men du och Micke får väl kontollera runt huset, och skriva kom ihåg lappar på ställen han brukar pissa=)



Menni har ju en bur också. Där kan han ju vara när han är ensam hemma. Bara ni aldrig använder den som en bestraffning. Han ska tycka om att vara där, han ska vara glad att gå in och trivas där.

2008-11-08 @ 19:45:12
URL: http://annams.blogg.se/
Postat av: Anna

Jo det är klart att man inte kan ställa bort kylskåp och sängar=)

men man kan hålla honom därifrån om ingen annan är i rummet. Och pissar han ändå när man är där i rummet så får man säga åt honom genom att använda rösten.

Förhoppningsvis fungerar en kastrering för honom, tänkte bara ge de andra tipsen för om det inte fungerar.

Om ni vill sätta bort honom sen så finns det säkert ngn som vill ha honom=) Han är ju ung.

elvis har ju också haft sina piss och bajs perioder. Tex så fick han för sig att pissa bakom tv:n. Då satte vi kartonger för så att han inte kom dit bak. Det var inte så snyggt inredningsmässigt=) Men han slutade. Det var väl en vana han fått att gå just dit bak. Jag trodde han skulle hitta en ny plats att pissa på men han gjorde inte det.

Så den metoden har funkat för oss iaf.

men som sagt så får vi hoppas att det går bra med kastreringen=)

2008-11-08 @ 22:39:48
URL: http://annams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback