-28 och småbarn...

God morgon!
Angelica är uppe med tuppen och kryper!!
En av grabbarna är betydligt friskare och styrde stegen mot skolan!
Han var så snygg i sin nya jacka!

Tittar ut och ser just en mamma med barnvagn framför sig och på
en pulka bakom sitter ett barn i två-tre årsåldern.
Gissar att dom är på väg till dagis...

Tankarna far genast till den morgonen jag bestämde mig för att
nu jädrans är det dags att ta körkort!
Det var den här tiden på året-98
Linus och Christoffer skulle till dagis och Nathalie skulle till skolan.
Hon promenerade med oss till dagis och gick sen vidare.
Det tog ca 20 minuter att promenera dit!

Den morgonen var det -28 ute, och jag var naturligtvis tvungen att ta mig
till dagis för att sedan ta mig vidare på Prep-utbildningen jag gick då!
Ungarna satt som pinnar i tvillingvagnen med armarna rakt upp!
Dom grät och den äldsta sa att han fryser så om händerna!
Jag gick så fort jag kunde så att jag nästan småsprang och hela tiden
manade jag dem att röra på händer och fötter!
Den morgonen tänkte jag att detta är sista vintern jag går med mina barn
till dagis när det är så kallt!

I Augusti nästa år fick jag mitt körkort i handen efter en intensivutbildning!
Ett under att jag fick kortet för jag var så nervös så jag glömde starta bilen
när jag och uppkörningsgubben skulle åka  ;)
Men jag pratade bort honom tror jag!
Jag pratade konstant den tiden jag körde och hant nog berätta mitt livs
historia för honom!
Tillbaka på parkeringen sitter han tyst länge innan han säger...
-Jaaaaa, du får med dig beviset idag! Du klarade det!
Jag var så lycklig, för jag hade gjort nått misstag mer förutom glömt att starta
bilen så jag tackade honom så mycket!
Höll nästan på att krama om honom!
Innan jag klev ur bilen önskade han mig lycka till med skolan som jag naturligtvis
hunnit mata honom full med ;)
Skulle börja Omvårdnadsprogrammet på Komvux samma höst!

Så nu är man inte lika rädd när det är -28 grader ute  =)

Nej, nu har jag inte mer att skriva just nu!
Ha en underbar dag!
KRAM


Kommentarer
Postat av: anne

Glömde starta biel? Det var illa.. Jag tvekade på vlika ljus jag hade tänt vid den yttre säkerhetskontrollen, likaså förberedde jag vänstersväng när han bad mig svänga höger (vänster/höger måste jag alltid tänka till), dessutom åkte jag med skärpet på kappan dragandes utanför hela uppkörningen. Men jag hade 0 fel på teorin, alltid något. Självklart så fick jag kortet direkt.

2008-11-06 @ 08:16:34
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Ia

Ja...detta med uppkörningar...nu är det kul...då var det ont i magen...men att glömma starta bilen...det måste till och med ha roat den säkerligen bistra uppkörningsinspektören :P

2008-11-06 @ 09:24:14
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Tanten

Körkort är en bra sak att ha speciellt om man har barn. Själv skulle jag parkera bilen på min uppkörning men mina ben nervösskakade så bilen skuttade som en skrämd kanin över parkeringen. Dragläge...



Att glömma att starta bilen låter ju i alla fall som ett trafiksäkert sätt att vara nervös på.

2008-11-06 @ 11:34:15
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: jayne

OJ... ja du... jag har inget körkort... funderar ofta fram och tillbaka.. men jag är rädd för det. Som min säger:Hur ska det gå när jag inte kan stänga ute vissa saker och ljud??

Hm... men vem vet..kanske en dag.

Glömma starta bilen... hrrrrm...ha ha ha ..du är rolig du!!!

Håller med dig om att ribban måste vara individuell för alla barn och deras betyg.. vilket ju faktiskt också skollagen säger...men..

2008-11-06 @ 14:30:32
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback