Utmaning

Så....Då är det dags för mig att ta tag i min utmaning.
Utfärdad av min egen dotter...
Vi skojade om bloggar och jag retade henne,då hon börjat blogga ,att jag ska bli den nya BlondinBella.
Jag lovade att jag skulle slå dotterns blogg,dra fler läsare än hon gör.
Jag ska tjäna stora pengar,packa och dra iväg till ett varmare land och njuta av möjligheterna!!

Dottern?? Jo hon höll ärligt talat på att skratta i hjäl sig!!
Drog in på sitt rum och satte sig ner och började knappa på datorn.
Där hånade hon mig inför de som läser hennes blogg, men skrev iaf att hon åtminstone önskar hon får ta en liten del av alla miljoner när dom rullar in.
Men ALDRIG i livet säger jag!!!

Men vad ska jag då skriva om?
Vilken ålderskategori läser bloggarna mest?
Just nu känner jag mig fruktansvärt gammal om jag då ska jämföra mig med BlondinBella,dottern och säkert många andra unga bloggare.
Finns det någon som vill läsa en 36 årings blogg och hennes erfarenheter om livet??

Jag kan skriva om det mesta.
Jag har varit med om mycket.
Min väg i livet har varit allt annat än rak.
Jag kan skriva om hur det är att som 16 åring träffa sin blivande man.
Jag kan berätta om hur det är att ha barn. Barn med särskilda behov och vardagen runt det.
Kan skriva om sex och inte sex.
Arbete,relationer, medberoende och lite till.
Och bantning...Det kan jag mycket om!!!
Trots att jag aldrig lyckas hålla vikten nere!
Hur kan det komma sig?
Och framför allt hur man ibland önskar att man bara vore någon annan och hur man önskar att man levde ett annat liv.

Min blogg kanske inte blir den muntraste och gladaste, då mitt liv inte är så glatt och glamouröst men det finns mycket humor och ironi inom mig som vill ut. Och det är ofta jag skrattar åt mitt eget liv och det som händer runt omkring...EFTER att man gråtit en liten skvätt ;)

Nå,vi får se vad det blir av denna blogg och hur länge jag håller ut med mitt skrivande.

På återseende. Ha det gott alla där ute!
Kram






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback