Julklappar och lugn och ro...hihi.....

Så var julen över!
Idag är det juldagen och vi har varit till min mamma och ätit
julmiddag nummer 3!
Behöver jag tala om att jag är ganska less nu? ;)
I kväll efter klockan 21 kokade vi oss en stor gryta snabb-
makaroner och grabbarna slevade i sig maten =)
Dom var hungriga och sugen på "vanlig" mat!

I kväll har vi suttit och ugglat mest framför tv:n!
Jag och minstingen ska kolla en film...Igen!
Vi gillar att ligga och mysa och titta film!
Den äldsta grabben har tagit med sig "Youngblood"filmen som
han var sugen att se...

Dom har fått massor av julklappar!
Tillsammans fick dom rockband!
Sen fick dom varsin mobiltelefon.
Kläder fick dom en hel del.
Fox-börsar fick dom med.
Pins och mössor samt presentkort från lillasysters killes
rockbutik som har mycket roliga saker!
Man kan beställa tröjor och byxor med vilket tryck man vill.
Sen har dom redan förtryckta tröjor och massor av rock t-shirts!
Behöver väl inte säga att det är en populär butik för yngre killar och
tjejer samt riktiga "rockare" ;)

Lite pengar, godis,ritsaker och påslakanset osv fick dom med!
Det var nog en bra julafton igen!
Dom verkade nöjda och glada iaf!
Glömde att säga att minsta grabben fick några nya fingerboards
och en ramp till!
Stolt har han räknat dem till 11 stycken  =)
Och så får jag inte glömma hans mjukisdjur!!
Äldre grabben önskade en playboy prydnadskudde ;)
Det var väl hans mjukisdjur det ;)
Hans påslakan var också playboy...
Gud, han börjar bli stor!!!!

Dottern fick allt från kläder, till smycken.
Massor av böcker och skivor.
Smink och parfym så klart!
Och presentkort!
En I-Pod som hon önskat länge fick hon oxå!
Hon fick en tröja med tryck från rockbutiken med som hon gillade
jättemycket!
Den var "Så henne" säger hon ;)
Grå med svarta blomrankor och rosa dö-skallar!
Och den var kanonsnygg!
Jag tror bestämt hon var ganska nöjd hon med!
Jag kommer nog kanske inte ens ihåg hälften hon fått men så
är det ju alltid!

Själv så köper jag och gubben aldrig något åt varandra!
Men i år frångick jag den principen och köpte honom en mobiltelefon
som han suktat efter länge!
Vi tog ut den från kartongen och slog in den i massor av silkespapper
och in i en större kartong.
Han skrek och dansade runt som ett litet barn på julafton...
Just ja!!
Det var ju julafton ;)

Jag fick ett nytt Lasse Åberg vinglas och pengar.
Chokladaskar och ett jättefint inramat foto på mina rara syskonbarn
Alvin och Lova.

Min glädje varje år ligger i att barnen är glada och nöjda och att dom har
haft en lugn, fin och trygg julafton =)
Själv är man mest glad över julskinkan som detta år tyvärr var så osalt så
den smakade mest ingenting =(
I morgon ska jag ge mig ut på jakt efter en ny!

Enda nackdelen nu idag med tanke på julen är väl just rockband ;)
Huvudet värker lite och man känner sig lite hjärnskadad av det
irriterande, enerverande ljudet från dessa trumpinnar...
Så min jul har väl kanske ändå inte varit den lugnaste ;)
Men lite får man offra ;)

Nej mina vänner!
En ny dag i morgon så jag ska krypa ner och kolla filmen nu!
Ha en bra natt!

Massor av kramar!


Kommentarer
Postat av: tess

TACK... skönt att någon förstår.. men de gör min Daniel med.. han förstår att vi har nån konstig grej ihop ja å M... de går liksom inte att förklara... de grö inte de. Å han fattas mig... har försökt få kontakt men ja tror de beror på tjejen.. detta är väl hans chans till ett liv med någon och de förstår ja väldigt väl... e gör ja å ja unnar honom det. Men ja behöver honom ändå. Mitt lilla spöke som kommer till mig tror jag har med honom å göra... det rä en pojke och ja tror det är han från ett annat liv.. ja e djup ja vet å tänker å funderar mycket fööör mycket ibland. Mådde väldigt dåligt igår men ja känner att ja måste få ur mig...



Nej nu ska ja jobba igen.



Ha nu en fin annan dag å TACK för att du lyssnar... på gagget. //tess

2008-12-26 @ 08:09:08
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback