Bara så vackert!!

Har läst den absolut vackraste blogg man kan läsa i kväll!
Sitter här ensam mitt i natten och mitt hjärta och mina ögon gråter!
Har fått torka ögonen och kväva de ljud som vill tränga upp då jag ägnat
några timmar till att läsa Alfons och hans familjs kamp mot hans elaka
sjukdom och jag kan inte förstå!!!
Vad är meningen med detta???
Det finns dom som säger att det finns en mening med allt!
Men jag vill inte och kan inte hålla med!
Det finns ingen mening med att ett barn som inte hunnit gör det andra barn
hinner men ändå mer än de flesta barn,under kort och intensiv tid, ska dö och
lämna sin nära och kära kvar med endast minnen om det som varit!
Kan någon förklara meningen med det?

Sådana här ggr så känns allt det vi kämpar med så avlägset och så fruktansvärt
banalt på något sätt!
Jag vet att alla människor har sin egen ryggsäck att bära!
och våran erfarenhet är ju inte ett döds-sjukt barn utan våran erfarenhet är tre barn
med särskilda behov.
Och naturligtvis så kan vi inte jämföra oss med vad Alfons och hans familj gått igenom
och våra problem är ingenting i jämförelse...
Men detta är vår verklighet som vi ska leva med.

Men jag beundrar Alfons kämparglöd och tapperhet!
Jag beundrar hans mamma och pappa som trots deras svåra tid orkat skriva om det
som hänt/ händer runt omkring dem!
Jag kan garantera att det har hjälpt många föräldrar i deras kamp och sorg!
Och jag är så glad över mina tre barn som jag älskar så mycket!
Trots att man ibland är så trött och man bara vill packa väskan och rymma till något
varmt och vackert lugnt land ibland ;)

Nu ska jag rymma till sängen iaf!
God natt på er!
Kram



Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Svårt att finna ord efter läsning av denna blogg där styrka, kraft och sorg är så sammanvävt.

Tack CAT för att du berättade om den!

Kramar

2008-12-19 @ 20:01:18
URL: http://alicebm.blogg.se/
Postat av: anne

Jag fastnade också hos Alfons för ett par månader sedan, och jag blev också otroligt rörd.



Jag har jobbat som ett led i tumördiagnostiken och blivit litet yrkesskadad. Jag söker inte mening eller förklaring i sjukdomar, något går snett i celldelningen, en del dör, andra överlever. Biologi..

Jag menar inte att låta okänslig eller kall, men tyvärr ser det ut så. Däremot kan jag känna mig ursinnig när människor utsätter sig själva (och sin omgivning) för risker att utveckla tumörsjukdomar, jag har väldigt litet förståelse för att man väljer att röka tex.



Men bloggen om Alfons korta liv får oss att se vårt eget ur ett annat perspektiv.



Kram på dig!

2008-12-19 @ 21:36:09
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback