Gubbar är värre än ungar!!!!

Underbart med gubbar och deras leksaker!!!
Ja ni läste rätt!
Gubbar....Inte ungar.... ;)
Jag och yngsta grabben kröp ner i sängen och kollade film.
Gubben och äldsta grabben tittade Air force one på tv men gubben drog
timmerstockar ganska snabbt.

Jag tog två alvedon innan jag la mig för huvudet dånade och ena
örat gjorde ont!
Jag hade inte lätt att somna för jag mådde bara så trist!!
Men tillslut så föll jag in i dvala...
Tills nått börjar tjuta!
Ett ljud jag inte känner igen...
Hoppar upp med andan i halsen och funderar vad det är som händer!
Hör ju förvisso att det är en melodi på tjutandet så jag borde fattat att det
inte var något som var allvarligt ;)

På soffan sitter gubben och ser totalt borta ut!
Grabben ligger fortfarande och kollar tv.
Jag fly förbannad frågar vad det är som händer!
Grabben säger att det är pappas nya telefon som alarmerat och så skrattar
han så gott åt farsans förvirrade min!
Det stod "dags att vakna,jobbet väntar" på telefonen säger han åt pappsen ;)
"Kvart i fyra på annandagen"!! fräser jag irriterat som just hade somnat in ordentligt!
"Du vaknar aldrig kvart i fyra annars"!!! säger jag ännu mer irriterat och går på toaletten!

"Ähh,håll tyst och gå och lägg dig" hör jag lite halvt på skoj från vardagsrummet och
gubben som uppenbarligen tyckte det hela var rätt lustigt...
Ja skrek jag från toa "jag sov ända fram tills någon knas ställde sin klocka på kvart
i fyra"!!!!
Tillbaka till sängen och värmen med mitt onda huvud igen....
Varför ska dom leka med saker dom inte klarar av??? ;)

Nu är jag,kl 11.30, iaf vaken igen och ska åka upp med dottern på stan och kolla om
det är någon mellandags rea på stan!
Kan inte komma ihåg att någon annonserat om någon mellandags rea men,men...

Ha en underbar dag på er därute!!

Kram


Kommentarer
Postat av: tess

Ha det bra när du trängs med folk... //tess

2008-12-26 @ 12:06:17
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Mia

hehe... du har problem med gubbar som alarmerar mitt i natten... Jag har problem med gubbar som inte kan bestämma sig (trots att jag är singel!). Vad gjorde vi utan gubbar?



Ha en god fortsättning på julen!



2008-12-27 @ 07:02:54
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback